زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

با ٢٠هزارخانوادۀ نيازمند ازطريق برنامۀ دسترخوان ملى کمک صورت گرفته است

author avatar
21 Dec 2020 - 16:42
author avatar
21 Dec 2020 - 16:42

کابل( پژواک، اول جدی ۹۹): وزارت احيا وانکشاف دهات مى گويد که تاکنون از طريق برنامۀ دسترخوان ملى براى بیش از ۲۰هزار خانواده مستضعف، کمکهاى بشردوستانه صورت گرفته وقرار است تا سه ماه آينده مرحلۀ نخست آن در سراسر کشور تطبيق گردد.

به اساس يک گزارش پژواک محمد اشرف غنى رئیس جمهور کشور در ۲۹ سرطان، برنامه «دسترخوان ملی» را افتتاح کرد و گفت که از طریق این برنامه، به ارزش ۲۴۴ میليون دالر امریکایی، مواد اولیه به مردم توزیع می گردد.

ولسی جرگه، به تاریخ ۳۱ سرطان سال روان، برنامه یاد شده را رد کرد؛ اما حکومت آن را نپذیرفت و بر تطبیق آن تاکید کرد.

مجیب الرحمان کریمی، سرپرست وزارت احیاء وانکشاف دهات امروز اول جدى در نشست خبرى در کابل گفت که در مرحلۀ نخست برنامه دسترخوان ملی که دوهفته پیش درسراسر کشورآغاز شد، تا کنون برای بیش از ٢٠١٤٠ خانواده، کمک های بشری شامل مواد خوراکی و صحى، توزیع شده است.

موصوف افزود، بسته های کمکی برای هر خانواده که در این مرحله در نظر گرفته شده شامل آرد، برنج، روغن، لوبیا، نخود وصابون می باشد که معادل چهارهزار افغانی است.

وی گفت که درصورت گران بودن قيمت مواد شامل بسته کمکی در برخی مناطق و با توجه به مبلغ در نظر گرفته شده برای هر خانواده، از میان آرد و برنج یکی آن انتخاب خواهد شد.

کريمى اطمینان داد که مرحله نخست برنامۀ دسترخوان ملی تا سه ماه آینده در سراسر کشور تطبیق خواهد شد.

وی افزود: « مرحله نخست برنامه دسترخوان ملی،  ۱۲۸۹۶ قریه را در ۱۲۳ ولسوالی ۳۴ ولایت کشور در بر می گیرد و قرار است ۱.۸۶ میلیون خانواده از آن مستفید شوند. هزینه مجموعی مرحله نخست این برنامه در حدود ۸۶ میلیون دالر است که از سوی بانک جهانی، پرداخت می گردد.»

سرپرست وزارت احیاء وانکشاف دهات خاطر نشان کرد که برنامه دسترخوان ملی پس از تکمیل مرحله نخست، وارد مرحله دوم خواهد شد که در آن ۲۰۳۹۷ قریه در ۲۳۵ ولسوالی ۳۴ ولایت کشور، تحت پوشش مساعدت های بشردوستانه قرار خواهند گرفت.

وی افزود:« در مرحله دوم برنامه دسترخوان ملی قرار است ۲.۵ میلیون خانواده، تحت پوشش قرار گیرند. »

به گفتهء موصوف، صلاحیت تثبیت وترتیب لیست خانواده های بی بضاعت، خرید مواد کمکی از ساحه و توزیع آن، برعهده شوراهای انکشافی قریه زیر نظارت کمیته های موظف مردمی است و وزارت احیاء وانکشاف دهات واداره مستقل ارگان های محلی، تنها در بخش تخنیکی با شوراهای انکشافی همکاری می کنند.

Views: 3

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر