زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

امنیت ملی: طراح ترور معاون والی لوگربازداشت شد

امنیت ملی: طراح ترور معاون والی لوگربازداشت شد

author avatar
17 Feb 2021 - 18:38
امنیت ملی: طراح ترور معاون والی لوگربازداشت شد
author avatar
17 Feb 2021 - 18:38

کابل (پژواک ۲۹ دلو ۹۹): ریاست عمومی امنیت ملی از بازداشت یک عضو ارشد گروه طالبان و طراح ترور رابعه ستانکزی معاون والی ولایت لوگر خبر می دهد.

در خبرنامه ای که از سوی دفتر مطبوعاتی این ریاست به آژانس خبری پژواک مواصلت ورزیده، آمده است که در عملیاتی طرح ریزی شده امنیت ملی، عضو ارشد هسته ی ترور و ماین گذار گروه طالبان و طراح ترور معاون والی ولایت لوگر را بازداشت نمودند.

منبع می نویسد، مصباح الله فرزند عبدالمجيد عضو ارشد هسته ی ترور و ماین گذار گروه طالبان بوده که در پوشش فارمسست در یکی از دواخانه های مرکز ولایت لوگر مسئولیت ترصد، تعقیب، جاسازی ماین و ترور کارمندان دولتی، نیروهای امنیتی- دفاعی و شهروندان ملکی را بر عهده داشته است.

در خبرنامه افزوده شده است که نامبرده چندین ماین مقناطیسی و استقامتی را در مسیر کاروان نیروهای امنیتی- دفاعی جاسازی کرده بود و با همکاری اعضای گروه خود، حملات را علیه نیروهای امنیتی سازماندهی کرده بود.

منبع میگوید: “مصباح الله در صدد بود تا در کوتاه مدت، رابعه ستانکزی معاون والی لوگر، مشاور مقام ولایت لوگر، یکی از فرمانده های ارشد قوماندانی امنیه ولایت لوگر و مسئولین ارشد پولیس محلی ولایت لوگر را ترور کند، از آنجایی که تیم های عملیاتی ریاست عمومی امنیت ملی هسته های گروهای مخالفین را شناسایی کرده اند، در جریان عملیاتی طرح ریزی شده مصباح الله بازداشت شد و افسران عملیاتی این ریاست، مانع از اجرایی شدن پلان های شوم نامبرده شد.”

ریاست امنیت ملی خاطر نشان ساخته است که گروه طالبان هنوز هم در صدد کنار زدن به عنوان نیمی از پیکره ای جامعه از صحنه های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی است و توانایی درک موفقیت ها و دستاوردهای زنان افغانستان را ندارد.

طالبان مسلح تاکنون در این مورد چیزی نگفته اند.

Views: 211

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر