زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

محفل مشاعره “نای و نوا” در سمنگان برگزار شد

محفل مشاعره “نای و نوا” در سمنگان برگزار شد

author avatar
1 Apr 2021 - 12:13
محفل مشاعره “نای و نوا” در سمنگان برگزار شد
author avatar
1 Apr 2021 - 12:13

ایبک (پژواک ،۱۲حمل۱۴۰۰): محفل فرهنگی مشاعره " نای و نوا" به هدف پایه گذاری صلح فرهنگی و اجتماعی، در شهر ایبک مرکز ولایت سمنگان برگزار گردید.

دراین محفل مشاعره فرهنگی و ادبی که  در یکی از سمچ های استوپه سنگی تخت رستم،  عصر روز گذشته از سوی نهاد میدیوتیک افغانستان به همکاری ریاست اطلاعات و فرهنگ برگزار گردیده بود، ده ها تن از شاعران، فرهنگیان ونویسندگان از ولایت کابل وسمنگان اشتراک نموده بودند.

فرح مصطفوی از برگزار کنندگان برنامه اجتماعی وفرهنگی نای ونوا ومسئول بخش فرهنگ نهاد میدیوتیک افغانستان گفت که هدف از راه اندازی این برنامه فرهنگی، تامین آرامش و زنده نگهداشتن داشته های فرهنگی است، که در طول چهل سال جنگ به گونه ازبین رفته وزیرخاک شده اند.)

اوافزود: "می خواهیم با راه اندازی این برنامه های فرهنگی، ادبی واجتماعی، یکجا با شاعران و فرهنگیان دیگر ولایات، پایه های اساسی صلح، همدلی وهمدیگر پذیری را در بین جامعه ومردم ترویج نموده ویک صلح فرهنگی واجتماعی را تامین کنیم."

اسدالله عطائی آمر اطلاعات و سرپرست ریاست  اطلاعات و فرهنگ سمنگان، طی صحبتی گفت که این محفل فرهنگی ومشاعره بهاری، با اشتراک تعدادی از شاعران وفرهنگیان ولایات سمنگان وکابل برگزار گردیده است .

وی افزود که  شاعران می توانند در این محفل، از تجارب و داشته های خود استفاده  موثر نموده وبا هم آشنا شده و در انکشاف ادب و فرهنگ همدیگر راکمک  و یاری کنند.

به گفته موصوف، برگزاری این محفل در یکی از نادر ترین محل های تاریخی کشور فضای شعر وشاعری را بیشتر و بهتر رنگ و بو داده و زنگ چهل ساله جنگ را که در دل فرهنگیان بجاه مانده،ازبین میبرد.

دراین محفل فرهنگی، تعدادی از شاعران، سروده های شانرا به مناسبت های مختلف به خصوص اضرار جنگ و اهمیت تامین صلح به خوانش گرفتند.

قابل یادآوری است که این محفل شاعرانه را تعدادی از هنرمندان، با آواز خوانی و موسیقی همراهی کردند.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر