زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

به کارمندان شفاخانۀ ملکه ثریا در هلمند، از ۷ ماه بدینسو معاش داده نشده است

author avatar
2 Jun 2021 - 14:55
author avatar
2 Jun 2021 - 14:55

لشکرگاه (پژواک، ١٢ جوزا ١٤٠٠): کارکنان بیمارستان ملکه ثریا در هلمند می گویند که هفت ماه می شود، حقوق ماهانۀ آنها داده نشده و این شفاخانه با کمبود دوا نیز مواجه می باشد.

بیمارستان دولتی ملکه ثریا در بخش مادر و کودک، در هلمند فعالیت می کند که ۱۰۰ تن کارمند دارد.

داکتر محمد ولی همت آمر این شفاخانه، به تاریخ ١٢ ماه جوزا، به آژانس خبری پژواک گفت که هفت ماه می شود به تمام پرسونل این بیمارستان، معاشات شان داده نشده و با مشکلات فراوان اقتصادی رو به رو هستند.

وی گفت: “نه معاش داده و نه دوا می دهند، در هر دو مورد با چالشها مواجه هستیم.”

وی افزود که قضیه را با مقامات ولایتی هلمند در میان گذاشته؛ اما تاکنون برآورده نشده است.

وی افزود: “ریاست ما به هدف برآورده شدن برخی مشکلات موجود در شفاخانۀ ملکه ثریا، فقط یک مکتوب به کابل ارسال کرده؛ اما تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.”

سید محمد سباوون داکتر دیگر، به پژواک گفت که اگر مشکل آنها حل نشود، مجبوراند که استعفا بدهند.

وی افزود: “من مسئول بخش فارمسی استم، دوا موجود نیست، معاش نیست، اگر مشکلات ادامه یابد و حل نشود، مجبور هستیم استعفا بدهیم.”

نیاز بی بی کارمند دیگر این بیمارستان، به پژواک گفت که با مشکلات بیشتر اقتصادی رو به رو است و باید چالش معاش وی حل شود.

او گفت: “از مجبوریت در اینجا کار می کنم، یک پسر داشتم که او هم شهید شده است، من در اینجا کار می کنم تا به یتیمان وی یک لقمه نان آماده کنم؛ اما چند ماه می شود که معاشم را نداده اند.”

برخی کارمندان شفاخانه هم اظهارات مشابه داشتند و گفتند که اگر مشکل حل نشود، مجبوراند که استعفا بدهند و دروازۀ بیمارستان را بسته کنند.

از طرف دیگر، داکتر عبدالاحد حازم رئیس صحت عامۀ هلمند، گفت که کارکنان شفاخانۀ ملکه ثریا با برخی چالشها رو به رو است، که به هدف حل آن، تلاشها جریان دارد.

وی گفت: “در گذشته به این شفاخانه، از سوی یک موسسه معاشات و امکانات داده می شد؛ اما در حال حاضر، فعالیت خود را به تعلیق در آورد؛ زیرا برخی مشکلات به میان آمده؛ اما تلاش داریم تا آن را حل کنیم.”

قابل یادآوریست که علاوه بر کارمندان بیمارستان یادشده، در ولایات دیگر هم کارکنان شفاخانه ها با مشکلات مشابه رو به رو هستند؛ اما مسئولان وزارت صحت عامه می گویند که به هدف حل این چالشها، اقدامات عملی خود را آغاز کرده اند.

Views: 23

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر