زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

 منابع محلی: ۱۷ فرد ملکی در کاپیسا کشته شده اند

 منابع محلی: ۱۷ فرد ملکی در کاپیسا کشته شده اند

author avatar
18 Jul 2021 - 12:05
 منابع محلی: ۱۷ فرد ملکی در کاپیسا کشته شده اند
author avatar
18 Jul 2021 - 12:05

محمود راقی (پژواک، ۲۷ سرطان ۱۴۰۰): منابع محلی ولایت کاپیسا می گویند که در ولسوالی های تگاب و نجراب این ولایت، ۱۷ فرد ملکی کشته شده و بیش از ۲۰ تن دیگر زخم برداشته اند؛ اما منابع امنیتی تلفات به افراد ملکی در این ولسوالی ها را رد می کنند.

یک منبع محلی ولسوالی تگاب ولایت کاپیسا که نخواست نامش در گزارش ذکر شود، به آژانس خبری پژواک گفت که در حملات هوایی نیروهای امنیتی در این  ولسوالی، ۱۴ فرد ملکی کشته شده و بیش از ۲۰ تن دیگر زخم برداشته اند.

منبع افزود که نیروهای امنیتی، عصر روز گذشته  سه عراده هاموی دولت را که به دست طالبان افتاده بوده، در بین بازار قلعۀ صالح در این ولسوالی هدف قرار داده اند.

موصوف گفت که در نتیجه این حملات، ۱۴ تن کشته شده و ۲۱ فرد ملکی دیگر زخم برداشته اند.

اما عبدالشایق شورش سخنگوی قوماندانی امنیه کاپیسا، به پژواک گفت که نیروهای امنیتی، عصر روز گذشته با استفاد از فرصتی که افراد ملکی در گوشه و کنار دیده نمی شدند، طالبان را هدف قرار داده اند که در نتیجه ۱۱ طالب کشته شده و ۱۷ تن دیگر شان زخم برداشته اند.

وی افزود که  به افراد ملکی و نیروهای امنیتی، آسیب نرسیده است.

به گفتۀ او؛ طالبان همواره با استفاد از سپر قراردادن افراد ملکی جنگ می کنند.

به اساس یک خبر دیگر، به اثر اصابت هاوان سه فرد ملکی در ولسوالی نجراب کاپیسا کشته شده اند.

منابع محلی و باشند‌گان ولسوالی نجراب ولایت کاپیسا می گویند که از نیمه های شنبه شب تا ساعت ۱۱:۰۰ پیش از چاشت امروز(لحظه ارسال خبر)، نبرد میان نیروهای دولتی با افراد گروه طالبان، در ساحه یاسین‌زایی خارج‌دره ولسوالی نجراب، به شدت ادامه دارد.

برخی باشند‌گان قریه یاسین ‌زایی می گویند که در نتیجه برخورد یک هاوان بر یک منزل مسکونی، سه غیرنظامی به شمول دو زن جان باخته اند.

در همین حال، عبدالشایق شورش سخنگوی قوماندانی امنیه کاپیسا، هرچند نبرد در ساحۀ یاسین‌زایی میان نیروهای دولتی و طالبان را تایید کرد؛ اما در مورد تلفات افراد ملکی چیزی نگفت.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر