زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

سومین نانوایی که نان رایگان توزیع می‌کند، امروز در غرب شهر کابل گشایش یافت

سومین نانوایی که نان رایگان توزیع می‌کند، امروز در غرب شهر کابل گشایش یافت

author avatar
30 Jan 2022 - 17:56
سومین نانوایی که نان رایگان توزیع می‌کند، امروز در غرب شهر کابل گشایش یافت
author avatar
30 Jan 2022 - 17:56

کابل (پژواک، ۱۰ دلو ۱۴۰۰): مسؤولان عمومی «بنیاد هزاره» در افغانستان، امروز نانوایی تبسم ۳ را که نان رایگان توزیع می‌کند، افتتاح کردند و گفته اند که توسط سه نماینده‌گی نانوایی تبسم، ۷۷۰ خانواده تحت پوشش قرار گرفته‌اند.

عبدالله همتی، مسؤول عمومی بنیاد هزاره در افغانستان که امروز (يکشنبه) نانوایی تبسم ۳ را در منطقۀ شهرک زیبا در غرب کابل افتتاح کرد، گفت که دو ماه قبل نخستین نانوایی تبسم را افتتاح کرد که ۳۲۰ خانواده را تحت پوشش قرار داده بود.

او افزود، از یک ماه به اینسو نانوایی تبسم۲، به تعداد ۳۳۰ خانواده را تحت پوشش قرار داده و امروز با افتتاح نانوایی تبسم۳، به تعداد ۱۲۰ خانوادۀ دیگر را تحت پوشش قرار دادند و برای این تعداد خانواده، نان خشک توزیع می‌کنند.

او می‌گوید: «بنیاد هزاره بدون هیچ‌گونه تعلق سیاسی، مذهبی و قومی، معیارها را در نظر گرفته، به مستضعفین کمک می‌کند.»

موصوف علاوه کرد، مطابق کارت توزیع شده، نان برای هر خانواده به اندازۀ تعداد اعضای خانواده‌اش توزیع می‌شود و این کمک‌ها به مدت سه ماه ادامه دارد.

در همین حال، خدابخش شریفی، عالم دین و ساکن منطقۀ شهرک زیبا می‌گوید: «خداوند اجر نصیب این بنیادها کند و از نهادهای خیریه خواهان کمک های بیشتر هستیم.»

سیدعبدالله موسوی، وکیل گذر این منطقه در مورد معیارهای در نظر گرفته شده برای انتخاب مستضعفین گفت: «در قدم اول خانواده‌های بی‌سرپرست که در وضعیت بد اقتصادی هستند، دوم خانواده‌هایی که سرپرست دارند و وضعیت بد اقتصادی دارند، سوم خانه‌هایی که افراد معیوب، معلول و کهنسال دارند، انتخاب شده‌اند.»

موصوف، ضمن قدردانی از زحمات و خدمات این بنیاد می‌گوید، در این منطقۀ دورافتاده که بیشترین مستضعفین را دارد و شرایط سخت دامنگیر مردم است، خواهان همکاری بنیادهای دیگر نیز اند.

خانواده‌های دریافت‌کننده‌، از نهادهای کمک‌رسان خواستند که بر روند توزیع کمک‌ها و مساعدت‌های شان نظارت کرده و جلو سوءاستفاده‌ها را بگیرند.

فاطمه حسن، باشندۀ منطقه قلعه‌حسین که امروز کمک را دریافت کرده می‌گوید، این روند شفاف است، از توزیع این کمک‌ها خوش است و خواستار ادامۀ چنین کمک‌هاست.

موصوف در ادامه همچنان افزود که یک طفل دارد، شوهرش در ارتش حکومت پیشین وظیفه اجراء می‌کرد، از یک ماه به اینسو شوهرش ناپدید است و نان‌آور در خانه ندارد.

به گفتۀ مسؤولان، هزینۀ ابتدایی این نانوایی توسط انجمن هزاره‌های شهر جیلانگ در کشور استرالیا و مسجد کسل در کشور آلمان و افراد خیر تأمین می‌شود.

نانوایی خیریۀ تبسم در کابل در حالی شروع به فعالیت می‌کند که براساس گزارش برنامۀ جهانی غذا، حدود ۹۵ درصد مردم افغانستان به غذای کافی دسترسی ندارند.

Views: 57

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر