زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

سرای شهزادۀ کابل مسدود شده‌است

سرای شهزادۀ کابل مسدود شده‌است

author avatar
8 Feb 2022 - 12:18
سرای شهزادۀ کابل مسدود شده‌است
author avatar
8 Feb 2022 - 12:18

کابل (پژواک، ۱۹ جدی ۱۴۰۰): سرای شهزادۀ کابل که بزرگترین مرکز تبادلۀ اسعار در افغانستان است، همزمان با وضع شرایط جدید از سوی بانک مرکزی، صبح به روی مراجعین مسدود شده‌است.

حاجی دادگل معاون اتحادیۀ صرافان افغانستان به آژانس خبری پژواک گفت که دروازۀ این سرای صبح امروز به روی مردم بسته شده‌است.

او که حوالی ساعت ده و نیم پیش از چاشت امروز صحبت می‌کرد، گفت که در نشستی در پیوند به این موضوع شرکت نموده و در مورد عوامل بسته شدن این سرای بعداً به رسانه‌ها معلومات می‌دهد.

الله‌محمد، یک تن از صرافان سرای شهزاده می‌گوید، این سرای به دنبال مشکلات در قسمت جواز صرافان، بسته شده‌است.

او در این مورد، جزییات بیشتر ارایه نکرد؛ اما گفت که جلسه‌یی در این مورد جریان دارد، تا دوباره سرای به روی مردم باز شود.

بانک مرکزی افغانستان در مورد مسدود شدن سرای یادشده چیزی نگفته است؛ اما به تأسی از مصوبۀ شماره ۱۶ مورخ ۶ جدی کابینه و بر اساس تصویب هیأت عامل، «د افغانستان بانک» نوشته است که تنها جوازهای شرکت‌های خدمات پولی و صرافی با درنظرداشت شرایط مقرراتی و سایر شرایطی که جدیداً از طرف د افغانستان بانک وضع شده، صادر می‌گردد.

منبع نوشته، آنعده از صرافان و عرضه‌کننده‌گان خدمات پولی که غرض اخذ جواز، قبلاً درخواستی ارایه نموده بودند مکلف اند، تا از تاریخ نشر این اطلاعیه الی دهم حوت سال روان برای اخذ جواز، به مدیریت جوازدهی مراجعه نمایند.

بانک مرکزی نوشته که صرافان و عرضه‌کننده‌گان خدمات پولی که تاریخ اعتبار جواز شان انقضا یافته، مکلف اند از تاریخ نشر این اطلاعیه الی ۱۸ حوت سال روان، غرض اخذ جواز شرکتی به مدیریت جوازدهی مراجعه نماید.

منبع می‌افزاید، موضوع به تمام فراهم کننده‌گان خدمات پولی و صرافان ابلاغ می‌گردد که با رعایت زمان‌بندی فوق به منظور اخذ جواز به مدیریت جوازدهی د افغانستان بانک مراجعه نمایند؛ در غیر آن، پس از مهلت تعیین شده با صرافان و عرضه کننده‌گان خدمات پولی بدون جواز، برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

Views: 550

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر