زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

تاجران کندز: حکومت بايد مشکلات بانکى را هرچه زودتر حل کند

تاجران کندز: حکومت بايد مشکلات بانکى را هرچه زودتر حل کند

author avatar
20 Feb 2022 - 15:49
تاجران کندز: حکومت بايد مشکلات بانکى را هرچه زودتر حل کند
author avatar
20 Feb 2022 - 15:49

شهر کندز (پژواک، اول حوت ۱۴۰۰): شمارى از تاجران در ولايت کندز می‌گويند که سکتگی در ارائۀ خدمات بانکی و توقف روند صدور ویزۀ تاجکستان، آن‌ها را به مشکلات زیادی مواجه ساخته‌است.

سلیم صافی یکی از تاجران در کندز می‌گوید، طی ماه‌های اخیر با توقف کار سفارت تاجکستان در کشور، با چالش بزرگ در بخش تجارت روبه‌رو شده‌اند.

صافی افزود: «پول‌های ما که در بانک است، برای ما داده  نمی‌شود؛ همچنان بخش  قونسلى تاجکستان غیرفعال است؛ ویزه بند است؛ کاروبار ما بيخى سقوط کرده‌است.»

همچنان حاجی بای محمد یکی دیگر از تاجران کندز برعلاوۀ مشکلات بانکى و اجرا نشدن ويزۀ تاجکستان می‌گويد، حکومت مقدار ماليات را نیز برای آن‌ها افزايش داده‌است.

شمار ديگرى از تاجران نيز چنين اظهارات داشتند و از حکومت خواستند که هرچه زودتر به مشکلات آن‌ها رسيده‌گى کند.

در  همین حال مولوی صفرمحمد سحر رئیس گمرک شیرخان بندر کندز برخی چالش‌ها را در برابر تاجران می‌پذیرد و بر حل آن تاکید کرده می‌گوید، در مورد صدور ویزه به تاجران، چندین بار با مقام‌های تاجکستان گفتگو کرده‌است.

او افزود: «ما همرای مسؤولان گمرک تاجکستان، دیپلوماتان تاجکستان در مورد فعال‌سازی قونسلی تاجکستان برای صدور ویزه صحبت کردیم و از آن‌ها خواستار فعال‌سازی آن شدیم؛ ما کوشش می‌کنیم تا به این چالش رسیده‌گی صورت گیرد.»

سحر می‌گويد، در بانک‌هاى دولتى مشکلات وجود ندارد و در مورد مشکلات بانک‌های خصوصى تلاش می‌کند تا آن را از طريق «د افغانستان بانک» حل کند.

این چالش‌ها در حالی از سوی تاجران در کندز ابراز می‌شود که پس از سقوط حکومت پیشین، به‌شمول تاجکستان بیشتر کشورها خدمات صدور ویزا را براى افغان‌ها متوقف ساخته‌است.

Views: 41

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر