زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

بیش از ۴۰۰ قلم مواد غذایی تاریخ گذشته از شهر میمنه جمع آوری و حریق گردید

بیش از ۴۰۰ قلم مواد غذایی تاریخ گذشته از شهر میمنه جمع آوری و حریق گردید

author avatar
14 Mar 2022 - 18:28
بیش از ۴۰۰ قلم مواد غذایی تاریخ گذشته از شهر میمنه جمع آوری و حریق گردید
author avatar
14 Mar 2022 - 18:28

میمنه (پژواک، ۲۳ حوت ۱۴۰۰): مسؤولان محلی در ولایت فاریاب می گویند، بیش از ۴۰۰ قلم مواد غذایی تاریخ گذشته را که کمیسیون موظف از فروشگاه های شهر میمنه جمع آوری نموده بود، امروز حریق ساختند.

داکتر عجب خان حمیدی سرپرست صحت عامه فاریاب به پژواک گفت، کمیسیون متشکل از چندین ارگان طی سه هفته اخیر ۴۰۵ قلم مواد غذایی را که شش نیم تن می‌شود، از نقاط مختلف شهر میمنه جمع آوری کرده بود، امروز با حضورداشت هیأت در ساحۀ «کته کم» حریق ساخته شد.

حمیدی می گوید، ارزش مجموعی مواد غذایی حریق شده معادل ۴۶۱ هزار افغانی می‌شود.

وی از تاجران و فروشنده گان خواست که مواد تاریخ گذشته را وارد بازار نکنند؛ در صورت مشاهده با آنان برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

در همین حال برخی شهروندان شهر میمنه از این اقدام حکومت محلی و ریاست صحت عامه استقبال نموده، اما می گویند که جمع آوری شش نیم تن مواد غذایی تاریخ گذشته از یک ولایت بزرگ ناکافی است، باید جدی تر عمل شود.

آنان همچنان می افزایند، برخی شرکت ها و فروشنده گان بزرگ روی کارتن و قوطی های مواد غذایی و نوشابه های تاریخ گذشته استیکر می زنند، یا با آلات دیگر تاریخ جدید می زنند، باید جلو آنها گرفته شود.

انجنیر احمد خالد طنین یکی از شهروندان شهر میمنه جمع آوری مواد تاریخ گذشته را از فرشگاه ها یک گام مثبت تلقی نموده از تاجران خواست که پیش از آنکه حکومت مجبور شود، از شرکت و دکان های شان، مواد تاریخ گذشته را بیرون کند، خود شان داوطلبانه به کمیسیون موظف بسپارند.

وی همچنان از مردم خواست پیش از خرید مواد غذایی باید به تاریخ آن توجه کنند، در صورت مشاهدۀ مواد تاریخ گذشته، به کمیسیون اطلاع دهند.

لطف الله یکی از مامورین حکومتی می گوید، قراری که می‌شنود، برخی شرکت ها و عمده فروش ها روی اموال تاریخ گذشته استیکر می زنند و با آلاتی که دارند تاریخ را جدید می سازند حکومت باید چنین موارد  را پیگیری و با متخلفین برخورد جدی کند تا تکرار عمل نکنند.

Views: 32

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر