زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

اشتراک کننده‌گان نشست ترایکا، برای ثبات و رشد اقتصادی افغانستان ابراز آماده‌گی کردند

اشتراک کننده‌گان نشست ترایکا، برای ثبات و رشد اقتصادی افغانستان ابراز آماده‌گی کردند

author avatar
31 Mar 2022 - 17:30
اشتراک کننده‌گان نشست ترایکا، برای ثبات و رشد اقتصادی افغانستان ابراز آماده‌گی کردند
author avatar
31 Mar 2022 - 17:30

[restrict paid=”true”]

کابل (پژواک، ۱۱ حمل ۱۴۰۱): کشورهای اشترک کنندۀ نشست ترایکا (چین، پاکستان، امریکا و روسیه) می‌گویند، انزوای افغانستان به نفع هیچکس نیست و آماده‌اند تا برای رشد و ثبات اقتصادی افغانستان تلاش کنند.

عبدالقهار بلخی، سخنگوی وزارت امورخارجه در تویترش نگاشته که هیأتی بلندپایه به سرپرستی سرپرست این وزارت امروز در نشست ترایکا پلس در چین اشتراک کرد.

او می‌گوید: «در این نشست پیرامون چالش‌های بشری و اقتصادی موجود، تحولات و فرصت‌های مثبت افغانستان گفتگو صورت گرفت؛ نماینده‌گان کشورهای اشتراک کننده از جمله چین، روسیه و ایالات‌متحدۀ امریکا تعهد کردند که از طریق همکاری مشترک برای رشد و توسعۀ اقتصادی در افغانستان، همکاری خواهند کرد.»

او افزود، کشورهای اشتراک کنندۀ نشست ترایکا پلس، گفته‌اند که انزوای افغانستان به نفع هیچکس نمی‎باشد و به جای وضع تحریم و فشارها بر افغانستان، از این کشور حمایت شود.

منبع می‌نگارد، شهاب‌الدین دلاور سرپرست وزارت معادن و پترولیم در این نشست گفته‌است: «پس از ۴۳ سال حکومت مرکزی و امنیت سرتاسری در افغانستان مستقر شده، برای تداوم آن به همکاری شما نیاز است، تا تحولات و فرصت‌های مثبت به‌میان آمده در افغانستان، به نفع منطقه و جهان تمام شود.»

او گفته‌است که برای حکومت جدید افغانستان در حالی کشوری با ۴۰ میلیون جمعیت باقی مانده که همه چیز آن از نظر مادی ویران شده و کارها باید از صفر آغاز شود.

اما او می‌افزاید که در همه زمینه‌ها، روز به روز پیشرفت‌هایی صورت می‌گیرد.

دلاور گفته‌است، از خاک افغانستان علیه هیچ کشوری استفاده نخواهد شد و به هیچ‌کس اجازه داده نخواهد شد، ‎تا از خاک افغانستان برای ثبات منطقه و جهان صدمه برساند.

شایان ذکر است که از دیروز نشستی پیرامون افغانستان در چین ادامه دارد.

در این نشست علاوه بر نماینده‌گان کشورهای همسایۀ افغانستان، نماینده‌گان امریکا، روسیه، قطر و اندونیزیا نیز اشتراک کرده‌اند.

[/restrict]

Views: 18

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر