زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

برای متعلمان دو مکتب دخترانه در شهر جلال‌آباد، برنامۀ آموزش خیاطی آغاز شد

برای متعلمان دو مکتب دخترانه در شهر جلال‌آباد، برنامۀ آموزش خیاطی آغاز شد

author avatar
20 Apr 2022 - 15:42
برای متعلمان دو مکتب دخترانه در شهر جلال‌آباد، برنامۀ آموزش خیاطی آغاز شد
author avatar
20 Apr 2022 - 15:42

[restrict paid=”true”]

جلال‌آباد (پژواک، ۳۱ حمل ۱۴۰۱): به کمک مالی کشور آلمان، در چارچوب ریاست معارف ننگرهار، برای دانش‌آموزان دو مکتب دخترانه، برنامۀ آموزش خیاطی آغاز گردید.

مسؤولان می‌گویند، این برنامه به گونۀ آزمایشی در لیسه‌های «ملکه‌حمیرا» و «ناهید شهید» شهر جلال‌آباد آغاز گردیده که طی آن به ۲۴۰ دختر، آموزش خیاطی ارایه می‌شود.

این برنامه که امروز (۳۱ حمل) افتتاح گردید، موسسۀ کمک آلمان به کودکان افغان از آن حمایت مالی می‌کند.

محمدعالم شهاب رئیس این اداره می‌گوید، هدف شان از این کار، تقویت اقتصاد خانواده‌هاست که هر دورۀ آموزشی آن، شش ماه را دربرخواهد گرفت.

شهاب افزود: «امروز آموزش خیاطی در لیسه‌های ناهید شهید و ملکه حمیرا در شهر جلال‌آباد توسط  موسسۀ کمک آلمان به کودکان افغان آغاز شد که شش ماه دوام خواهد کرد و به ۲۴۰ دختر در بخش دوخت لباس‌ها، آموزش ارایه خواهد شد.»

حبیب حضرت حقانی رئیس معارف ننگرهار ضمن آموزش این گونه برنامه‌‌های آموزشی را مهم دانسته و با موسسات از هرنوع همکاری اطمینان می‌دهد.

او افزود: «علاوه براین، برای دانش آموزان زنانه، افزون بر آموزش علمی، آموزش حرفوی بسیار ضرور است و آنان خواهد توانست که از این طریق، اقتصاد خانواده‌های خود را تقویه کنند و ما در این تلاش هستیم که این گونه برنامه‌های آموزشی را به دیگر مکاتب نیز آغاز کنیم.»

از سوی دیگر، متعلمان نیز این پروگرام را برای خود و خانوادۀ شان مفید می‌دانند.

نسرین متعلم صنف ششم لیسۀ ملکه حمیرای شهر جلال‌آباد گفت، خُرسند است که ضمن آموزش در مکتب، زمینۀ یادگیری خیاطی نیز برایش فراهم شده‌است.

قبل از لیسه‌های ملکه حمیرا و ناهید شهید در این ولایت، در دو لیسۀ دیگر نیز برنامۀ مشابهی آغاز شده بود که به گفتۀ مسؤولان، نتایج خوبی به همراه داشت.

[/restrict]

Views: 46

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر