زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

سیلاب‌ها در بدخشان خسارات مالی وارد کرده است

سیلاب‌ها در بدخشان خسارات مالی وارد کرده است

author avatar
14 Jun 2022 - 18:54
سیلاب‌ها در بدخشان خسارات مالی وارد کرده است
author avatar
14 Jun 2022 - 18:54

[restrict paid=”true”]

فیض‌اباد (پژواک، ۲۴ جوزا ۱۴۰۱): در اثر سیلاب‌های شام دیروز در ولسوالی زیباک بدخشان، ۲۲۰ جریب زمین زراعتی و باغ‌ها را همراه با ۸ جوی آب تخریب کرده و نیز ۲۴ راس مواشی مردم محل را در شش قریۀ آن ولسوالی تلف نموده است.

فضل‌احمد فیضی رِییس شورای انکشافی ولسوالی زیباک می گوید، حوالی ۶ شام دیروز در اثر بارش شدید ژاله سیلاب‌های شدید در این ولسوالی بوقوع پیوسته است که خسارات هنگفت مالی را در قریه‌های گلخانه، دند، دشت خان، نو آباد، خلخان و مرکز زیباک به مردم محل وارد نموده است.

او می افزاید، از این میان ۲۰۰ جریب زمین زراعتی، ۲۰ جریب باغ‌ها، ۶ جوی آب زراعتی، همراه با ۸ منزل مسکونی بصورت کلی و قسمی تخریب گردیده است و نیز ۲۰ راس مواشی شامل بز و گوسفند و به تعداد ۴ راس گاو در قریۀ خلخان از بین رفته است.

او علاوه می نماید که بارندگی مدهش ژاله ۱۵ دقیقه دوام یافت که علاوه بر خسارات فوق سرک عمومی ۲ قریه به مرکز آن ولسوالی نیز مسدود گردیده است.

به گفتۀ وی، به همین دلیل بیشتر از ۳۰۰ دانش‌آموز نمی توانند جهت تعلیم به مکتب حاضر گردند که در مرکز آن ولسوالی موقعیت دارد.

فیضی افزود، رییس ادارۀ مبارزه با حوادث طبیعی و مدیر زراعتی همراه با شمار از موسسات در حال برسی خسارات وارده در آن ولسوالی می باشند.

این در حالیست که صبح امروز مولوی محمد اکرم اکبری رییس مبارزه باحوادث طبیعی بدخشان جاری شدن سیلاب‌ها را علاوه بر مناطق یاد شده در قریه جات سیره، کلالا، نو آباد، خودمزک و مرکز زیباک تایید نموده.

وی میگوید، در هماهنگی با موسسات، سازمان بین المللی مهاجرت، دفتر آقا خان و جمعیت هلال احمر جهت سروی سیلاب زده‌گان به ساحه خواهند رفت و از نزدیک برسی و بعدا پاسخ دهی خواهند نمود.

[/restrict]

Views: 53

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر