زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

کمپاین محو کشتزارهای چرس در بدخشان آغاز گردید

کمپاین محو کشتزارهای چرس در بدخشان آغاز گردید

author avatar
29 Aug 2022 - 16:03
کمپاین محو کشتزارهای چرس در بدخشان آغاز گردید
author avatar
29 Aug 2022 - 16:03

فیض‌آباد (پژواک، ۷ سنبله ۱۴۰۱): مسؤولان ولایت بدخشان از آغاز کمپاین محو کشتزارهای چرس در این ولایت خبر داده می‌گویند، در این کمپاین صدها جریب زمینی که در آن چرس زرع شده، از بین برده خواهد شد.

عبدی محمد نسیمی آمر جمع آوری اطلاعات مدیریت مبارزه با مواد مخدر ولایت بدخشان در جریان تخریب کشتزارهای چرس گفت، این برنامه به اساس فرمان رهبری حکومت سرپرست و هدایت معینیت مبارزه با مواد مخدر وزارت امور داخله امروز (7 سنبله) عملا آغاز گردید.

موصوف می‌گوید، در جریان این کمپاین تمام کشتزارهای چرس در ولایت بدخشان به طور کلی نابود خواهد شد.

وی افزود: «قبل از ظهر امروز برنامۀ محو کشتزارهای چرس در حوزۀ مرکزی شهر فیض آباد و ولسوالی ارگو از طرف مدیریت مبارزه با مواد مخدر قوماندانی امنیۀ بدخشان راه اندازی گردیده و قرار است، این برنامه در ولسوالی‌های ارگو، خاش، جرم و بهارک که دارای کشتزارهای چرس در این ولایت است، تطبیق گردد.»

او می‌افزاید، طی این کمپاین، در حدود ۳۲۰ جریب زمینی که ۲۰۰ جریب آن در ولسوالی خاش، ۵۵ جریب در بهارک، ۴۰ جریب در جرم، ۱۵ جریب در حوزۀ مرکزی مواد مخدر نوع بنگ زرع شده است، تخریب خواهد شد.

او علاوه نمود، در اوایل حکومت سرپرست، نزدیک به ۲۷ هزار معتاد مواد مخدر در بدخشان وجود داشت، اما در یک‌سال گذشته، تعدادی از آن‌ها تحت تداوی قرار گرفته‌اند.

در همین حال دهقانانی که زمین های شان را چرس کاشته اند، از حکومت و موسسات بین المللی خواهان همکاری اند، تا بتوانند به زنده‌گی شان ادامه دهند.

فیض الرحمن یک تن از دهقانان شهر فیض آباد می‌گوید، به دلیلی چرس کشت می‌کند که از کشت حلال عاید خوبی به دست نمی‌آورد و حتا مصارف خانه اش را پوره کرده نمی‌تواند.

موصوف از حکومت و جامعۀجهانی خواست که دهقانان را مورد حمایت قرار دهند.

همچنان عبدالرحمن یک تن دیگر از دهقانان در این شهر گفت، سه جریب زمین را چرس کشت نموده است که اگر تخریب نمی‌گردید، بیشتر از صد هزار افغانی از آن عاید به‌دست می آورد.

موصوف می‌افزاید، اگر موسسات در این قسمت با دهقانان مساعدت مالی نکنند، با مشکلات اقتصادی بسیاری مواجه خواهند شد.

Views: 51

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر