زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

ساکنان ولسوالی سپین غر ننگرهار با کمبود آب آشامیدنی مواجه‌اند

ساکنان ولسوالی سپین غر ننگرهار با کمبود آب آشامیدنی مواجه‌اند

author avatar
24 Sep 2022 - 17:08
ساکنان ولسوالی سپین غر ننگرهار با کمبود آب آشامیدنی مواجه‌اند
author avatar
24 Sep 2022 - 17:08

جلال‌آباد (پژواک، ۲ میزان ۱۴۰۱): باشنده‌گان ولسوالی سپین غر ولایت ننگرهار می‌گویند، سیلاب‌های اخیر، چاه‌ها و کاریزهای ‌شان را تخریب کرده که به دلیل آن، با کمبود آب آشامیدنی رو به‌رو اند.

آن‌ها از حکومت و نهادهای خیریه می‌خواهند که در زمینۀ حل این مشکل با آنان کمک کنند، اما مسؤولین محلی می‌گویند، این مشکل در سطح ولایت وجود دارد و برای حل آن تلاش‌ها جریان دارد.

حکمت‌الله، باشندۀ قریۀ میدانک ولسوالی سپین غر به آژانس پژواک گفت، سیلاب‌های اخیر به شدت مردم متضرر ساخته، چاه‌های آب و کاریزهای‌ شان را تخریب کرده که در کنار کاهش میزان کشت و زراعت دسترسی آنان به آب آشامیدنی نیز با مشکل مواجه شده‌است.

تفسیرخان، باشندۀ دیگر محل نیز از مسؤولین حکومتی و نهادهای خیریه تقاضا کرد که در مناطق مختلف این ولسوالی، چاه‌های آب را حفر و مشکلات مردم را حل کنند.

او افزود: «باشنده‌گان ولسوالی سپین غر با کمبود آب آشامیدنی صحی مواجه‌اند، در بسیاری از قریه‌جات هیچ چاهی وجود ندارد و مردم مجبور اند برای تأمین آب یک یا یک ونیم کیلومتر پیاده روی کنند.»

به گفتۀ مردم محل، در اثر سرازیرشدن سیلاب‌های اخیر، آب آشامیدنی این ولسوالی آلوده شده که به دلیل آن برخی مردم نیز به بیماری اسهال مبتلا شده‌اند.

رحمت‌الله، باشندۀ بازار شدل ولسوالی سپین غر نیز گفت، در حال حاضر یک تن از اعضای خانوادۀ خود را برای تأمین آب آَشامیدنی مورد نیاز مؤظف ساخته تا پس از نزدیک به دو کیلومتر پیاده روی آب را تا خانه برساند.

از سوی دیگر، ندیع‌الله نیازی، رئیس ادارۀ آبرسانی در شرق کشور، عدم دسترسی مردم به آب آشامیدنی پاک را مشکل همه‌شمول می‌داند و از اقداماتی برای حل آن سخن می‌زند.

او به پژواک گفت: «علاوه بر برخی از ولسوالی‌های ننگرهار، در سایر ولایت شرقی نیز مشکل عدم دسترسی مردم به آب آشامیدنی پاک موجود است و در این زمینه ادارۀ آبرسانی با تمام توان خود تلاش می‌کند که در بخش آبرسانی آب پاک به مردم سهولت‌هایی را فراهم کند.»

در همین حال، مسؤولین ریاست احیاء و انکشاف دهات ولایت ننگرهار می‌گویند، تلاش دارند تا با کمک مالی مؤسسه‌های مختلف، در ولسوالی‌ها مخازن آب را اعمار کرده و با آن مشکل کمبود آب آشامیدنی را حل کنند.

علاوه بر ولسوالی سپین غر، خوژیانی، حصارک، شیرزاد، پچیراگام، کوت، بتی کوت، نازیان، سره دره و مومندره نیز از جمله ولسوالی‌هایی ننگرها می‌باشد که باشنده‌گان آن در زمینۀ دسترسی به آب آشامیدنی با مشکلات مواجه‌اند.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر