زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

یک مرکز آموزش رایگان در بخش‎های کمپیوتر و زبان برای جوانان در بدخشان افتتاح شد

یک مرکز آموزش رایگان در بخش‎های کمپیوتر و زبان برای جوانان در بدخشان افتتاح شد

author avatar
2 Oct 2022 - 17:00
یک مرکز آموزش رایگان در بخش‎های کمپیوتر و زبان برای جوانان در بدخشان افتتاح شد
author avatar
2 Oct 2022 - 17:00

فیض‌آباد (پژواک، ۱۰ میزان ۱۴۰۱): ریاست اطلاعات و فرهنگ ولایت بدخشان از افتتاح یک مرکز آموزشی برای جوانان خبر داده می‌گوید که در این مرکز ۱۲۰ تن جذب گردیده که نیم آنان دختران اند.

این مرکز آموزشی زیر نام «مرکز آموزشی جوانان اطلاعات و فرهنگ» امروز (۱۰ میزان) به همکاری هیأت معاونت ملل متحد (یوناما) افتتاح گردید که در آن آموزش زبان انگلیسی، عربی و کمپیوتر برای ده‌ها تن از دختران و پسران به‌گونۀ رایگان فراهم شده‌است که برخی دانش‌آموزان آن باشنده‌گان ولایت‌های مختلف کشور می‌باشند.

عبدالصمد شیرزاد آمر جوانان این ولایت هنگام افتتاح این برنامه گفت، در این مرکز آموزشی برای ۱۲۰ تن که نیم آنان را دختران تشکیل می‌دهند، توسط چهار استاد رضاکار تدریس خواهند شد.

موصوف می‌گوید، ادارۀ اطلاعات و فرهنگ مصمم بر آن است که چنین برنامه‌ها را طور دوامدار تقویت و انکشاف دهند.

داکتر حکیم رئیس نماینده‌گی دفتر یوناما در بدخشان گردهمایی جوانان را در جهت کسب علم و دانش، ارزنده عنوان نموده افزود: «هدف ما ظرفیت‌سازی و انسجام هرچه بهتر جوانان است و از این منبع بزرگ انسانی و ابتکارات جوانان حمایت خواهیم نمود.»

وی برنامه‌های ریاست اطلاعات و فرهنگ را در قبال جوانان سودمند دانسته، بیان کرد که جوانان علاقه‌مند فراگیری علم و دانش اند، اما ضعف اقتصادی سبب شده‌است، نتوانند کتاب‌های مورد علاقۀ خود را از بازار خریداری نمایند.

او از جوانان خواست که انجمن‌های کتاب‌خوانی را راه‌اندازی نمایند، دروازه کتابخانۀ عامۀ ریاست اطلاعات و فرهنگ باز است و از فرصت‌ها جهت رسیدن به اهداف بزرگ تعلیمی و تربیتی استفاده نمایند و افزود که جوانان همواره مورد حمایت آنان قرار خواهند گرفت.

معزالدین احمدی رئیس اطلاعات و فرهنگ افتتاح این آموزش‌گاه را در جهت بهبود فرهنگ آموزشی و علم‌پروری جامعۀ بدخشان گام ارزندۀ عنوان نموده گفت: «جوانان بازو و قدرت توانای سرزمین‌ها را تشکیل می‌دهند، اما سال‌های جنگ و مبارزه نه گذاشت جوانان ما تراوش‌های فکری شان را گسترش دهند و باوجود انقلاب‌ها هنوز پرچم علم و آزادی را در اهتزاز نگه‌داشتند.»

موصوف مکتب و مدرسه را در کنار هم دارای اهداف مشترک دانسته و می‌گوید، زمینۀ آموختن ارزش‌های اسلامی و فناوری نوین را جهت ترقی جامعۀ افغانستان فراهم می‌نمایند.

Views: 33

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر