زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

وزارت تحصیلات عالی؛ تلاش برای افزایش معاشات کادرهای علمی جریان دارد

وزارت تحصیلات عالی؛ تلاش برای افزایش معاشات کادرهای علمی جریان دارد

author avatar
22 Nov 2022 - 15:51
وزارت تحصیلات عالی؛ تلاش برای افزایش معاشات کادرهای علمی جریان دارد
author avatar
22 Nov 2022 - 15:51

کندز (پژواک، اول قوس ۱۴۰۱): سرپرست وزارت تحصیلات عالی  می‌گوید، تلاش برای ازدیاد معاشات کادرهای علمی پوهنتون های دولتی جریان دارد.

ندامحمد ندیم سرپرست تحصیلات عالی امروز در جریان سفرش به ولایت کندز گفت، تلاش دارد تا تنقیص معاشات کادرهای علمی از بین برده شود و معاشات کادرهای علمی را همانند گذشته به شکل کامل پرداخت کنند.

وی افزود، بست های کمبود استادان در پوهنتون ها نیز تکمیل و روند تعینات آنان نیز آسان خواهد شد.

وی گفت: «اصولأ استادان حق دارند تا معاش کامل دریافت کنند، مشورۀ امیرالمومنین را گرفتیم، به رئیس الوزرا پیشنهاد کتبی ارایه کردم تا تنقیص معاشات اساتید ختم شود.»

ندیم همچنان گفت، دروازه های پوهنتون به روی علما باز خواهد شد و در تبانی با وزارت معارف مضامین عصری در نصاب مدارس جابجا می‌شود.

با این حال، شماری از مسؤولان پوهنتون های دولتی و خصوصی در این گردهمایی از وجود برخی چالش ها در نهادهای تحصیلی یادآوری شده و بر حل آن‌ها تاکید دارند

سمیع الله دانشیار رئیس اتحادیۀ موسسات و پوهنتون های تحصیلات عالی خصوصی زون شمال‌شرق گفت: «یک پوهنتون هم از وزارت تحصیلات عالي جواز می گیرد، هم از شاروالی و از ادارۀ آیسا و تمام این‌ها به نحوۀ هزینه بردار است.»

وی افزود، دولت برای آنان زمینۀ خدمت برای مردم را فراهم کند و مشکلات آنان را حل کند.

ضیاءالدین سیرت رئیس پوهنتون کندز نیز به وجود برخی از چالش ها در پوهنتون دولتی این ولایت یاد آور شده خواستار ایجاد پوهنځی های جدید و تجهیز این پوهنتون به لابراتور شد.

این در حالی است که سرپرست وزارت تحصیلات عالی دیروز در مزارشریف مرکز ولایت بلخ گفته بود، عالمان مشهور دینی بدون امتحان در پوهنتون ها به حیث استاد جذب خواهند شد.

Views: 280

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر