زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

برای ۲۵۰ تن از افراد بیکار در جوزجان زمینۀ کار فراهم شد

برای ۲۵۰ تن از افراد بیکار در جوزجان زمینۀ کار فراهم شد

author avatar
22 Nov 2022 - 17:40
برای ۲۵۰ تن از افراد بیکار در جوزجان زمینۀ کار فراهم شد
author avatar
22 Nov 2022 - 17:40

شبرغان (پژواک، اول قوس ۱۴۰۱): مسؤولان ریاست مبارزه با حوادث طبیعی جوزجان می‌گویند، آن‌ها با همکاری مالی دفتر حمایۀ اطفال برای ۲۵۰ تن از باشنده‌گان این ولایت زمینۀ کار را فراهم نموده‌اند.

مولوی سراج الدین سراجی رئیس مبارزه با حوادث طبیعی این ولایت گفت،۲۵۰ تن از باشنده‌گان این ولایت طی یک برنامۀ کار در مقابل پول که از سوی موسسۀ حمایۀ اطفال با هماهنگی آن‌ها راه اندازی شده بود، شامل کار شده اند و می‌توانند از این طریق لقمۀ نانی برای خانواده‌های شان پیدا کنند.

به گفتۀ موصوف، این کار برای مدت یکماه راه‌اندازی شده که در جریان این مدت، برای هر کارمند روزانه ۴۵۰ افغانی پرداخت می‌شود.

وی افزود، ۲۵۰ تن از کارمندان در ساحۀ کانال ایمشک، کانال مرنجان و جگدلک جهت پاک‌کاری کانال ها، مصروف کار اند.

شماری از باشنده‌گان این ولایت که زمینۀ کار برای شان فراهم شده می‌گویند، آن‌ها در فصل زمستان از بیکاری رنج می‌بردند، اکنون خرسند اند که هم در مناطق خود کار می‌کنند و هم مزد به دست می‌آورند.

محمد الله یکی از کارگرانی که زمینۀ کار برایش مساعد شده می‌گوید، وی روزانه سر چوک برای دریافت کار منتظر می‌ماند که در هفته دو الی سه روز کار برایش پیدا می‌شد که او هم یک پول ناچیز ۲۰۰ الی ۲۵۰ افغانی دریافت می‌کرد.

وی افزود: «من اینجا روزانه مزدکار هستم و از این طریق  مزد دریافت می‌کنم که خرج خانواده ام می‌شود و می‌توانم در زمستان مواد سوخت و مواد غذایی را  به پولی که از این کار به دست می آورم، خریداری نمایم».

حفیظ الله یکی دیگر از باشنده‌گان ولایت جوزجان با خرسندی از کاری که برایش فراهم شده می‌گوید، ایجاد زمینۀ کار در شرایط کنونی برای مردم فقیری که نان‌آور خانه نیز می باشند، یک گام خوبی بوده، آن‌ها از ریاست حوادث و دفتر کمک کننده سپاسگزار اند.

او خاطر نشان ساخت: «من روزانه در این مناطق، ۴۵۰ افغانی کار می‌کنم، این پول در این وقت خیلی خوب است، هم به خانۀ خود نزدیک هستم، هم برایم زمینۀ کار فراهم شده، حالا می‌توانم چند وقت با دریافت این پول، موارد مورد نیاز خانۀ خود را خریداری نمایم».

این در حالی است که چندی قبل ریاست شاروالی شهر شبرغان نیز برای ۵۰ تن از باشنده‌گان این ولایت با راه اندازی پروژۀ کانکریت ریزی، زمینۀ کار را فراهم کرده بود.

Views: 34

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر