زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

برای حل مشکلات پناهجویان افغان در ایران یک کمیتۀ مشترک ایجاد می‌شود

برای حل مشکلات پناهجویان افغان در ایران یک کمیتۀ مشترک ایجاد می‌شود

author avatar
25 Dec 2022 - 13:38
برای حل مشکلات پناهجویان افغان در ایران یک کمیتۀ مشترک ایجاد می‌شود
author avatar
25 Dec 2022 - 13:38

کابل (پژواک، ۴ جدی ۱۴۰۱): وزارت امور مهاجرین و عودت‌کننده‌گان افغانستان می‌گوید، برای حل مشکلات پناهجویان افغان در ایران یک کمیتۀ تخنیکی دوجانبه بین دو کشور ایجاد خواهد شد.

وزارت امور مهاجرین و عودت‌کننده‌گان با نشر خبرنامه‌یی گفته‌است که مولوی عبدالرحمن راشد، معین امور مهاجرین این وزارت در دفتر کاری‌اش با غلام رضا نجاری معاون سفیر ایران در کابل دیدار کرده‌است.

منبع نگاشته‌است، در این دیدار هر دو طرف در مورد نتایج نشست چهارجانبه در مورد وضعیت مهاجرین افغان در تهران، فراهم ساختن سهولت‌های بیشتر برای آن‌ها و اقدامات آینده بحث و تبادل نظر کردند.

طبق خبرنامه، مولوی راشد ضمن قدردانی از میزبانی ایران از پناهجویان افغان گفته‌است که امارت اسلامی از ایران می‌خواهد که برای حل مشکلات مهاجرین افغان در عرصه‌های مختلف توجه بیشتری داشته باشد.

او گفته است، قرار است که به همین منظور یک کمیتۀ تخنیکی دوجانبه تشکیل گردد و برای اولویت‌دهی به مشکلات مهاجرین، کار صورت گیرد تا در آینده اقداماتی برای حل آن انجام شود.

طبق خبرنامه، غلام‌رضا نجاری، معاون سفیر ایران در کابل، تشکیل کمیتۀ مذکور را مفید دانسته و اطمینان داده‌است که کشورش به فراهم ساختن شرایط مناسب برای مهاجرین افغان توجه جدی خواهد داشت.

هیأت وزارت امور مهاجرین و عودت‌کننده‌گان افغانستان به تاریخ ۱۹ ماه قوس سال روان در نشستی چهارجانبه در ایران شرکت کرده و گفته بود که در این نشست در مورد مشکلات مهاجرین در پاکستان و ایران و بازگشت داوطلبانۀ آنان به کشور، بحث و توافق خواهد گرفت.

طبق معلومات دفتر مطبوعاتی وزارت امور مهاجرین و عودت‌کننده‌گان، در حال حاضر حدود ۷ میلیون افغان به عنوان پناهنده در کشورهای مختلف به سر می‌برند.

طبق معلومات منبع، از این میان حدود سه میلیون آنان در ایران، سه میلیون در پاکستان و بقیه در سایر کشورهای زنده‌گی می‌کنند.

Views: 42

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر