زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

صدها تن در پروان شامل کار شدند

صدها تن در پروان شامل کار شدند

author avatar
18 Feb 2023 - 18:20
صدها تن در پروان شامل کار شدند
author avatar
18 Feb 2023 - 18:20

چاریکار (پژواک، ۲۹ دلو ۱۴۰۱): مسؤولان در ولایت پروان از جذب ۹۰۰ تن در برنامه کار در بدل پول خبر می‌دهند.

ملا عبدالصمد صادق رئیس احیاء و انکشاف دهات پروان می گوید که این برنامه امروز در شهر چاریکار آغاز شده و تعداد ۹۰۰ تن جذب گردیده است و تا شش ماه ادامه می یابد.

وی افزود، این برنامه از کمک‌های سازمان غذایی جهان تمویل و توسط موسسه آوارد ( AWARD) تطبیق می‌گردد که در ۳۰ روز کاری برای هر کارمند مبلغ ۴۳۰۰ افغانی پول نقد پرداخت می گردد.

او خاطر نشان کرد که این تعداد افراد بیکار توسط یک سروی دراین پروسه جذب شدند.

او می‌گوید: «این تعداد افراد به تیم‌های کاری توظیف شدند تا جویچه ها و آبروهای اطراف سرک‌های اصلی و فرعی داخل شهر و مسیرهای عمومی را از وجود زباله ها پاک کاری نمایند.»

مولوی سید ایمل نیک‌مل آغا شاروال شهر چاریکار از آغاز این برنامه استقبال کرده اقدام آنان را در صفایی شهر و حفظ محیط زیست موثر دانست، از کارکنان خواست که مسؤولانه کارشان را انجام دهند.

به گفته وی، تطبیق این برنامه ۹۰ در صد از مشکلات اداره شاروالی و شهروندان را از ناحیه موجودیت زباله‌ها مرفوع خواهند نمود.

عبدالرحیم باشنده شهرک مسعود یکتن از کسانیکه شامل کار شده است، می‌گوید، مدت یک سال بیکار بوده و اکنون که زمینه کار برایش مساعد شده، اظهار خرسندی می‌کند.

وی گفت: «بسیار کار خوب اس هم شهر ما پاکاری می‌شود و خدمت می‌شود و مردم هم شامل کار می‌شود، از موسسه می‌خواهیم که این برنامه را بیشتر بسازند.»

Views: 84

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر