زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

«سطح آب‌ زیرزمینی در تخار از یک تا سه متر پایین رفته‌است»

«سطح آب‌ زیرزمینی در تخار از یک تا سه متر پایین رفته‌است»

author avatar
3 Apr 2023 - 14:00
«سطح آب‌ زیرزمینی در تخار از یک تا سه متر پایین رفته‌است»
author avatar
3 Apr 2023 - 14:00

تالقان (پژواک، ۱۴ حمل ۱۴۰۲): آگاهان محیط زیست و برخی از باشنده‌گان در ولایت تخار از پایین رفتن سطح آب زیرزمینی ابراز نگرانی نموده می‌گویند، در نتیجۀ سردی‌های زیر صفر امسال اکثر چاه‌های نیمه‌عمیق در این ولایت خشک شده و آب‌ زیرزمینی از یک الی سه متر پایین رفته‌‎است.

مسؤولان اما خشک‌سالی و افزایش نفوس را دلیل پایین رفتن آب دانسته ‌گفت، با گرم شدن هوا این مشکل دوباره حل می‌گردد.

حجت‌الله از آگاهان امور محیط زیست می‎گوید، به دلیل سردی‌های دومدار امسال آب‌ زیرزمینی در این ولایت از یک الی سه متر پایین رفته‌است که در نتیجۀ آن مردم با مشکل مواجه شده‌اند.

وى علاوه مي‌کند که این مشکل تا ماه جوزا که هوا گرم ‌شود، حل خواهد شد.

به گفتۀ وی، به دلیل خشک شدن چاه‌های نیمه عمیق اکثر مردم نیز به آب شهری دسترسی ندارند و می‌افزاید که این مشکل را مسؤولان حل نمایند.

انجنیر امین‌الله از دیگر آگاه امور محیط زیست می‌گوید: «اکثراً خشک شدن چاه‌ها همه ساله در زمستان صورت می‌گیرد، اما سردی‌های زیر صفر زمستان گذشته سبب شده که آب‌های زیرزمینی در این ولایت بیشتر پایین برود که اکنون مردم با مشکل مواجه می‌باشند.»

به گفتۀ وی، این مشکل همزمان با گرم‌شدن هوا و بالا آمدن سطح آب حل خواهد شد.

عبدالله یک فعال مدنی در تخار می‌گوید: «یک روز آب داریم، یک روز آب نداریم، چاه‌های نیمه عمیق اکثراً خشک شده‌است، گاهی حتی برای وضو آب پیدا نمی‌کنیم؛ امسال زمستان زیاد سرد شده بود، شاید دلیل اش همان سردی‌های زیر صفر بوده باشد که آب‌های زیر زمینی پایین رفته و مردم را با مشکل و با کمبود آب آشامیدنی مواجه ساخته‌است.»

در همین حال، حقیار مسؤول آب‌رسانی در ولایت تخار افزایش نفوس و خشک‎سالی‎های اخیر را دلیل خشک شدن چاه‎های نیمه عمیق دانسته اطمینان می‌دهد که خدمات آب‌رسانی در نواحی هشت‌گانۀ شهر تالقان بطور ۲۴ ساعته ادامه دارد و این مشکل نیز همزمان با گرم شدن هوا حل خواهد شد.

این در حالی است که تخار از جمله ولایت‌های به شمار می‌رود که دارای منابع آبی فراوان بوده و در بخش کشت و زراعت تا اکنون با کمبود آب مواجه نشده است، اما سردی‌های سال گذشته سبب شده که سطح آب زیرزمینی در این ولایت پایین برود.

Views: 75

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر