زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

طی دو سال گذشته ۴۰ هزار جریب زمین غصب شده در شهر کابل بازگردانده شده‌است

طی دو سال گذشته ۴۰ هزار جریب زمین غصب شده در شهر کابل بازگردانده شده‌است

author avatar
10 Aug 2023 - 16:05
طی دو سال گذشته ۴۰ هزار جریب زمین غصب شده در شهر کابل بازگردانده شده‌است
author avatar
10 Aug 2023 - 16:05

کابل (پژواک، ۱۹ اسد ۱۴۰۲): معین امور فرهنگی و اجتماعی شاروالی کابل در دیدار با معاون سیاسی ریاست الوزراء گفته‌است که از زمان به قدرت رسیدن امارت اسلامی تاکنون ۴۰ هزار جریب زمین غصب شده در شهر کابل بازگردانده شده‌است.

به گفتۀ او، ۱۴۰ پارک شهری که بیشتر آن‌ غصب شده بود، نیز از غصب رها و در حال بازسازی می‌باشد.

دفتر مطبوعاتی ریاست الوزرا با نشر خبرنامه‌یی  گفته‌است، مولوی حبیب‌الرحمن منصور، معین امور فرهنگی و اجتماعی شاروالی کابل امروز در دیدار با مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست الوزرا گفت که در چند ماه گذشته به همکاری سکتور خصوصی ۲۵ چهارراهی و تعداد زیادی از گلدان‌ها در شهر کابل احداث شده و این سلسله ادامه دارد.

منبع به نقل از منصور گفته‌است که در مطابقت به اصول اسلامی هزار تن از وکلای گذر و ده هزار نمایندۀ مخلص و کارفهم کوچه‌ها تعیین شده که در امور شهری و امنیت بسیار مثبت ثابت شده‌اند و در سال جاری ۱۲ هزار نهال به کمک شاروالی و مردم در بخش‌های مختلف شهر غرس شده و تحت پرورش قرار دارد.

منبع گفته‌است که به ابتکار معینیت امور فرهنگی و اجتماعی شاروالی و همکاری مردم صدها مدرسه در اطراف کابل ایجاد شده‌است که در هر مدرسه از ۲۰۰ الی ۸۰۰ کودک مصروف آموزش‌های دینی اند و مصارف آن از سوی مردم پرداخت می‌شود.

به گفتۀ منصور طی نزدیک به دو سال۴۰ هزار جریب زمین در شهر کابل از غصب رها شده و ۱۴۰ پارک شهری که بیشتر آن‌ غصب شده بود، نیز از غصب آزاد و در حال بازسازی می‌باشد.

مولوی عبدالکبیر در این دیدار گفته‌است که ادارات مربوطه باید با شاروالی کابل در اصلاح شهر مشترکٱ سهم بگیرند.

وی افزود که سهم سکتور خصوصی در انکشاف شهر کابل ضروری و مهم است و به کسانی که در این بخش مشغول هستند، تسهیلات لازم از سوی حکومت فراهم گردد.

Views: 65

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر