زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

۱۴ پروژه با هزینۀ ۸۵۰ هزار دالر امریکایی در غزنی به بهره‌برداری سپرده شد

۱۴ پروژه با هزینۀ ۸۵۰ هزار دالر امریکایی در غزنی به بهره‌برداری سپرده شد

شهرغزنی‌ (پژواک، ۱۸ عقرب ۱۴۰۲): مسؤولین محلی در غزنی می‌گویند که کار ساخت و ساز ۱۴ پروژه به هزینۀ ۸۵۰ هزار دالر امریکایی در هفت ولسوالی این ولایت تکمیل و به بهره‌‌برداری سپرده شد.

امین‌جان عمری، والی غزنی در مراسم افتتاحیۀ این پروژه‌ها به رسانه‌ها گفت، ۱۴ پروژۀ عام‌المنفعه در ۷ ولسوالی ناوه، ده‌یک‌، گیلان، مقر، آب‌بند، گیرو و واغظ این ولایت به بهره برداری سپرده‌ شد که شامل ۸ چک‌دیم، چهار کانال و دو دیوار استنادی است.

موصوف افزود: «این پروژه‌ها به هزینۀ ۸۵۰ هزار دالر امریکایی به کمک مالی مؤسسات UNDP و DANIDA و به همکاری DRC تطبیق شده‌است.»

وی گفته‌است، برای ۳۵۰۰ فرد مسلکی و غیرمسلکی در این پروژه‌ها زمینه کار فراهم شده بود که به درخواست مردم یک سال قبل آغاز و اکنون تکمیل شده‌است.

به گفتۀ موصوف روزانه به این افراد از ۴۰۰ الی ۸۰۰ افغانی پرداخت می‌شد و ۶۵ هزار تن از پروژه‌های تطبیق شده به گونۀ مستقیم مستفید خواهند شد.

والی غزنی به مسؤولین این مؤسسات اطمینان داد که حکومت از آن‌ها حمایت می‌کند و در فراهم سازی زمینۀ کاری با آن‌ها همکاری می‌کند.

وی از باشنده‌گان منطقه نیز درخواست کرد که در حفاظت از پروژه‌ها در ساحات شان کمک کنند تا آسیبی به آن‌ها وارد نه شود.

همچنان، مولوی شفیق‌الله منصور عمر، رییس آب‌های ایستاده غزنی، این پروژه‌ها را برای باشنده‌گان غزنی حیاتی خواند.

موصوف گفت، امارت اسلامی تلاش دارد تا امکانات بیشتری برای مردم فراهم کند.

از سویی هم باشنده‌گان منطقه از افتتاح این پروژه‌ها ابراز خرسندی می‌کنند و می‌گویند، با ساخت چک‌دیم‌ها، سطح آب منطقه بلند رفته‌‌است و سال آینده از نگاه زراعت و اقتصاد خوب خواهد بود.

محمداکبر، بزرگ قومی منطقۀ قاسم‌خیل ولسوالی ناوه می‎گوید، پیش از این سطح آب در این منطقه بسیار پایین بود، اما اکنون پس از اعمار چک‌دیم‌ها زیاد شده‌است.

وی گفت: «این چک‌دیم برای ما بسیار مفید بوده‌است؛ به دلیل خشکسالی‌های سال‌های گذشته، سطح آب منطقه بسیار پایین شده بود، اما اکنون سطح آب افزایش یافته، کاریزها جاری شده‌است و برمه نیز آب را به شدت می‌اندازد.»

اخترمحمد یکی دیگر از بزرگان قومی قاسم‌خیل می‌گوید، اقتصاد مردم غزنی بیش از پیش بسیار ضعیف شده‌است؛ در حال حاضر هزاران نفر در قریه‌ها در جستجوی کار و غذا هستند، برای حکومت و مؤسسات لازم است که از طریق پروژه‌های مشابه برای افراد بیکار در غزنی کار پیدا کنند.

Views: 26

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر