زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

وزیر تجارت قرغزستان: آمادۀ سرمایه‌گذاری در افغانستان هستیم

وزیر تجارت قرغزستان: آمادۀ سرمایه‌گذاری در افغانستان هستیم

author avatar
26 Jan 2024 - 15:38
وزیر تجارت قرغزستان: آمادۀ سرمایه‌گذاری در افغانستان هستیم
author avatar
26 Jan 2024 - 15:38

کابل (پژواک، ۶ دلو ۱۴۰۲): وزیر اقتصاد و تجارت قرغزستان می‌گوید، کشورش آماده است تا با استفاده از فرصت‌های موجود در افغانستان در این کشور سرمایه‌گذاری کند.

ارگ در صفحۀ اکس خود نوشته‌است، مولوی عبدالسلام حنفی، معاون اداری رياست‌الوزراء روز گذشته (پنجم دلو) با هیأتی به ریاست امان گلدیف دانیار، وزیر اقتصاد و تجارت قرغزستان دیدار کرده‌است.

منبع نگاشته‌است، در این دیدار امان گلدیف دانیار گفت که پس از روی‌کار کار آمدن امارت اسلامی و تأمین امنیت و صلح در افغانستان، فرصت همکاری‌ها میان قرغزستان و افغانستان در زمینه‌های مختلف به‌ویژه تجارت فراهم شده‌است.

وی افزوده‌است که کشورش آماده‌ است تا با استفاده از فرصت‌های موجود در افغانستان سرمایه‌گذاری کند.

دانیار گفته‌است که افغانستان و قرغزستان روابط وسیع در زمینه‌های تاریخی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی دارند و آنان علاقه‌مند به گسترش این روابط در آینده هستند.

به بیان منبع، مولوی عبدالسلام حنفی، معاون اداری رياست‌الوزراء در این دیدار گفت: «افغانستان و قرغزستان روابط مستحکم و محکم دارند و با توجه به تعلقات فرهنگی و تاریخی، می‌توان این روابط را بیشتر تقویت و گسترش داد.»

حنفی افزوده‌است که در حال حاضر صلح و امنیت سرتاسری در افغانستان تأمین شده و برای سرمایه‌گذاری در زمینه‌های صنعت، تجارت، ترانزیت، معادن، انرژی، زراعت، تکنالوژی و سایر بخش‌ها فرصت‌های سرمایه‌گذاری فراهم شده‌است.

به گفتۀ وی، امارت اسلامی نیز هر نوع تسهیلات را برای تاجران و سرمایه‌گذاران فراهم می‌سازد و از تاجران قرغزی خواست تا با استفاده از فرصت‌های ایجادشده در افغانستان، در این کشور سرمایه‌گذاری کنند.

موصوف همچنین گفته‌است، افغانستان خواهان روابط و تعامل خوبی با همه همسایه‌گان، کشورهای منطقه و جهان است و به هیچ‌‌کس اجازه نخواهد داد تا از خاک افغانستان همسایه‌گان و سایر کشورها را تهدید کند و از دیگران نیز خواستار روابط حسنه می‌باشد.

Views: 24

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر