زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

مسابقات ورزش‌های ملی و عنعنوی در بامیان پایان یافت

مسابقات ورزش‌های ملی و عنعنوی در بامیان پایان یافت

author avatar
20 Feb 2024 - 12:44
مسابقات ورزش‌های ملی و عنعنوی در بامیان پایان یافت
author avatar
20 Feb 2024 - 12:44

بامیان (پژواک،۱حوت۱۴۰۲): مسؤولین ورزشی در بامیان می‌گویند، مسابقات ورزش‌های ملی و عنعنوی که با حضور صدها ورزشکار در بامیان برگزار شده بود، امروز با معرفی چهره‌های برتر پایان یافت.

سیدکفیل موسوی، سرپرست آمریت تربیت بدنی بامیان در صحبت با آژانس خبری پژواک گفت که مسابقات ورزش‌های ملی و عنعنوی بعد از سه روز رقابت بین صدها ورزشکار در این ولایت به پایان رسید.

وی افزود، این مسابقات ورزش‌های عنعنوی در بخش‌های ریسمان‌کشی، کشتی‌گیری و پرتاب سنگ به‌تاریخ ۲۸ دلو سال جاری در مرکز ولسوالی یکه‌ولنگ نمبر یک این ولایت به‌منظور معرفی و ترویج چنین ورزش‌ها در جامعه برگزار گردیده بود.

وی تصریح نمود، مسابقات ریسمان‌کشی که بین ۱۸ تیم  برگزار گردیده بود، تیم  «سیا دره» مقام اول  و تیم دریوران مقام دوم را از آن خود نمودند، همچنان در بخش کشتی محلی زمان اختری از بخش بزرگسالان و واحد از ردۀ جوانان از بین ۳۰ ورزشکار مقام‌های اول را بدست آوردند و همین‌طور در مسابقات پرتاپ سنگ امین حسینی برندۀ مسابقات شد.

درعین حال، موسوی افزود که پس از این نیز به هدف زنده نگهداشتن ارزش‌های فرهنگی و معرفی بازی‌های عنعنوی این چنین برنامه‌ها در سطح ولسوالی‌ها برگزار خواهد شد.

از طرف دیگر، برگزاری چنین مسابقات با استقبال گرم باشنده‌گان محل مواجه شده، اما ادعا دارند که بازی‌های محلی مورد توجه قرار نگرفته و به دست فراموشی سپرده شده‌است.

علی‌جان یکی از باشنده‌گان مرکز بامیان گفت که بازی‌های عنعنوی با گذشت زمان اکنون به دست فراموشی سپرده شده و اکثر جوانان با این ورزش‌ها آشنایی ندارند.

وی علاوه نمود که ریسمان‌کشی، کشتی‌گیری، پرتاب سنگ، بزکشی، غورسی و سایر ورزش‌های محلی در گذشته طرفداران زیادی داشت که متاسفانه با مرور زمان بازی‌های جدید جایگزین آن گردیده‌است.

وی از مسؤولین و نهادهای مربوطه خواست تا در آینده به این بخش‌ها بیشتر توجه نمایند.

Views: 29

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر