زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

ده‌ها پروژه به ارزش ۳۰۰ میلیون افغانی در هرات به بهره‌برداری سپرده شد

ده‌ها پروژه به ارزش ۳۰۰ میلیون افغانی در هرات به بهره‌برداری سپرده شد

author avatar
11 Mar 2024 - 20:03
ده‌ها پروژه به ارزش ۳۰۰ میلیون افغانی در هرات به بهره‌برداری سپرده شد
author avatar
11 Mar 2024 - 20:03

[restrict paid=”true”]

هرات (پژواک،  ۲۱ حوت ۱۴۰۲): ده‌ها پروژۀ زیربنایی به ارزش سه صد میلیون افغانی در ولسوالی‌های کهسان و زنده‌جان ولایت هرات با حضورداشت مقامات محلی ولایت هرات و شماری از علما و متنفذین محل افتتاح و به بهره‌برداری سپرده شد.

مولوی عبدالسلام هجرت رئیس انکشاف دهات ولایت هرات می‌گوید که به تعداد هشتاد پروژه زیربنایی مختلف به مدت ۱۸  ماه و به هزینه ۳۰۰ میلیون افغانی به حمایت بانک جهانی در ولسوالی های کهسان و زنده جان این ولایت تطبیق گردیده که در این مدت برای ۲۰ هزار تن نیز شغل ایجاد شده بود.

بگفته وی،  این پروژه‌ها شامل ساخت دیوار های استنادی، جغل‌اندازی جاده‌ها، اعمار پلچک و پاک‌سازی کانال‌های آب‌رو می‌باشد که به هدف ایجاد فرصت‌های شغلی و رفع مشکلات مردم تطبیق شده است.

در همین حال مولانا نور احمد اسلام جار والی هرات در جریان بهره‌برداری این پروژه‌ها گفت که امارت اسلامی پلان اجرای بیش از ۳۰ پروژه بزرگ اقتصادی دیگر نیز در سال جاری در هرات روی دست دارد.

والی هرات از طرح نهایی کار ساخت شهرک صنعتی، ترمینال جدید، بندر خشکه، خط آهن هرات تورغندی، پروژه‌ی سنمت، و تاپی یاد آوری نموده و بیان داشت که امارت اسلامی به عمل ثابت می‌کند که به مردم خویش خدمت می‌نماید.

از سوی‌هم شماری از باشندگان ولسوالی کهسان، هرچند از تطبیق این پروژه ها خرسند اند اما می‌گویند با مشکلات چون نبود آنتن‌های مخابراتی، مکتب و مراکز صحی مواجه اند.

مولوی شمس الدین یکتن از متنفذین ولسوالی کهسان در جریان بهره برداری شماری از پروژه ها در مرکز ولسوالی کهسان گفت که حالا در سطح کشور ناامنی و جنگ نیست باید حکومت در تطبیق برنامه های زیربنایی پیشگام و  در این راستا با جذب مؤسسات بیشتر اقدامات روی دست گیرند.

موصوف علاوه کرد که در حال حاضر بیشترین مریضان عاجل الی رسیدن به مرکز شهر تلف میشود و این ولسوالی که میزبان چند صد هزار نفوس است از عدم کلینک صحی مجهز و مراکز صحی فرعی رنج میبرد و در این راستا نیز باید توجه صورت گیرد.

[/restrict]

Views: 29

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر