زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

سیلاب‌ها در فاریاب تلفات جانی و خسارات مالی برجا گذاشت

سیلاب‌ها در فاریاب تلفات جانی و خسارات مالی برجا گذاشت

author avatar
27 Mar 2024 - 17:46
سیلاب‌ها در فاریاب تلفات جانی و خسارات مالی برجا گذاشت
author avatar
27 Mar 2024 - 17:46

میمنه (پژواک، ۸ حمل ۱۴۰۳): منابع محلی در فاریاب می‌گویند که در پی بارش باران‌های شدید و جاری شدن سیلاب‌ها در ولسوالی‌های گرزیوان، بلچراغ و پشتونکوت این ولایت خسارات جانی و مالی به مردم وارد گردیده‌است.

مفتی عصمت‌الله مراد سخنگوی مقام ولایت فاریاب به پژواک گفت که در اثر جاری شدن سیلاب‌ها در ولسوالی بلچراغ یک زن و یک مرد جان باخته اند و یک محراب مسجد و مدرسه، دو حجر آسیاب آبی، چهل پلچک، شصت سربند آب، بیش از یکصد حویلی، اضافه از ۵۰۰ جریب زمین زراعتی و یک پل بزرگ در ولسوالی پشتونکوت تخریب گردیده و راه‌های مواصلاتی چهار ولسوالی با شهر میمنه قطع گردیده‌است.

یک مسوول امنیتی در ولسوالی بلچراغ که نخواست نامش در گزارش ذکر شود، به پژواک گفت، سیل که در این ولسوالی سرازیر شده در ۴۰ سال گذشته سابقه نداشت.

منبع افزود، یک مرد ۵۰ ساله بنام ملا یوسف در دریا غرق شده و یک زن جوان که در تهکوی خانه مصروف کار بوده و سیلاب داخل آن تهکوی شده جان داده‌است که پس از ۱۲ ساعت جسدش بیرون کشیده شد.

مولوی عبدالوکیل دولتی ولسوال پشتونکوت با خبرنگار پژواک در منطقه خشت پل رفته در مورد تخریب شدن پل بزرگ و قطع راه چهار ولسوالی با شهر میمنه معلومات داد.

دولتی گفت که سیلاب شب گذشته از ولسوالی‌های گرزیوان و بلچراغ در دریایی کته قلعه جاری شده علاوه بر صدها جریب زراعت و باغ مردم، پل خشت پل تخریب شده و راه چهار ولسوالی قطع گردیده و صدها تن در دو طرف بند ماندند.

ولسوال دلیل تخریب پل را پایین بودن کیفیت کار عنوان کرده و گفت که این پل ۶ سال پیش از سوی فواید عامه توسط شرکت خصوصی ساخته شد.

وی افزود، او با تیم انجنیری لوای اول قول اردوی الفتح در ساحه پل آمده تا وضعیت را ارزیابی نموده به مقامات مسوول گزارش دهند تا مشکلات پیش آمده در رفت و آمد مردم ولسوالی‌های پشتونکوت، بلچراغ، گرزیوان و کوهستان رفع گردد.

یک منبع در ریاست فواید عامه که نخواست نامش گرفته شود گفت که پل خشت پل ۴۰ متر طول و ۹ متر عرض دارد و به هزینه نزدیک به ۲۳ میلیون افغانی اعمار شده بود.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر