زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

دومین دور مسابقات ورزش‌های آبی در کابل برگزار شد

دومین دور مسابقات ورزش‌های آبی در کابل برگزار شد

author avatar
13 Aug 2024 - 20:53
دومین دور مسابقات ورزش‌های آبی در کابل برگزار شد
author avatar
13 Aug 2024 - 20:53

کابل (پژواک، ۲۳ اسد ۱۴۰۳): دومین دور مسابقات ورزش‌های آبی نونهالان و نوجوانان کابل با اشتراک ۵۵ شناگر در کابل برگزار گردید.

حامد رحیمی، رئیس فدراسیون ورزش‌های آبی افغانستان در گفت‌وگو با آژانس خبری پژواک اظهار داشت که این رقابت‌ها در چهار گروه سنی شش سال، ده سال، دوازده سال و چهارده سال برگزار شده‌است.

او افزود، هدف از برگزاری این مسابقات که در آن ۵۵ شناگر اشتراک دارند، رشد و استعدادیابی نونهالان و نوجوانان است تا شناگران مستعد شناسایی شوند و در آینده به کمپ‌های تمرینی معرفی گردند.

وی گفت: «بعد از اثبات چهره‌های برتر شناگران به حوض‌های آب‌بازی از سوی این فدراسیون معرفی می‌کنیم تا تمرینات خود را به صورت فنی و مسلکی ادامه دهند و در مسابقات داخلی و بیرون‎مرزی اشتراک داشته باشند.»

رحیمی تصریح کرد: «بعد از اثبات چهره‌های برتر شناگران به حوض‌های آب‌بازی از سوی این فدراسیون معرفی می‌کنیم تا تمرینات خود را به صورت فنی و مسلکی ادامه دهند و در مسابقات داخلی و بیرون‌مرزی اشتراک داشته باشند.»

وی همچنین گفت که به دلیل کمبود امکانات، امکان حضور شناگران بزرگ‌سال در این رقابت‌ها فراهم نبود، اما مسابقات بزرگ‌سالان در آیندۀ نزدیک طبق برنامه‌ریزی فدراسیون برگزار خواهد شد.

رحیمی همچنان افزود که مسابقات واترپولو، واترپولو شهر کابل، تورنمنت‎های حوض‌های کابل جز برنامه‌های این فدراسیون است که امسال برگزار می‌شود.

موصوف گفت، این مسابقات هر ساله برگزار می‌شود و امسال به مناسبت سومین سالگرد پیروزی امارت اسلامی نیز برگزار گردید.

وی نبود حوض‌های ستندرد و امکانات شناگری را از چالش‌های سد راه این فدراسیون دانسته می‌افزاید که این مشکل را با فدراسیون جهانی ورزش‌های آبی، در میان گذاشته اند تا در قسمت ساخت حوض ستندرد ۲۵ متره با فدراسیون همکاری نماید.

طلحه شناگری که در این رقابت اشتراک کرده بود، می‌گوید که از ۹ سال بدینسو آب‎بازی می‌کند و آماده‌گی خوب به این مسابقات داشته‌است.

او گفت که در گروه سنی چهارده سال و در سبک‌های پروانه، باترفلای و فری‌استایل مقام اول را کسب کرد.

وی از ریاست تربیت بدنی خواست که زمینه را بیشتر در این رشته مهیا کند تا بتوانند در مسابقات بیرون‌مرزی نیز اشتراک  و برای کشور افتخار کسب کند.

Views: 0

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر