زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

نمایشگاه خزانی محصولات زراعتی و مالداری در کابل گشایش یافت

نمایشگاه خزانی محصولات زراعتی و مالداری در کابل گشایش یافت

author avatar
16 Oct 2024 - 17:12
نمایشگاه خزانی محصولات زراعتی و مالداری در کابل گشایش یافت
author avatar
16 Oct 2024 - 17:12

کابل (پژواک، ۲۵ میزان ۱۴۰۳): مقامات ا.ا در سی‌ویکمین نمایشگاه خزانی محصولات زراعتی و مالداری تحت عنوان «تولید معیاری، دسترسی به بازار جهانی» در کابل بر معیاری‌سازی محصولات داخلی تاکید کردند.
این نمایشگاه امروز با حضور مقامات ارشد امارت اسلامی، نماینده‌گان سکتور خصوصی و همچنین شماری از دهاقین، مالداران و شهروندان کشور برای چهار روز گشایش یافت.
ملا عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی ریاست‌الوزرا گفت که افغانستان زمین‌های حاصلخیز زراعتی، آب پاک و شرایط اقلیمی متنوع، ظرفیت‌های باالقوۀ زراعتی خوب و محصولات مختلف دارد.
موصوف افزود که با حاکمیت مجدد امارت اسلامی به سکتور زراعتی توجۀ زیاد شده که براساس آن کشت خشخاش به صفر کاهش یافته و پروژه‌های مختلف معیشت بدیل در حال تطبیق است.
معاون اقتصادی ریاست‌الوزرا گفت که امارت اسلامی افغانستان جهت تقویت سکتور زراعت و مالداری کشور، تطبیق پالیسی‌های مناسب برای حمایت از تولیدات داخلی و جایگزینی واردات تلاش‌های مستمر دارد، پروگرام‌های مهم برای مکانیزه شدن زراعت، مدیریت آب، معیاری‌سازی سیستم‌های آبیاری و ارایۀ تسهیلات مهم برای دهاقین عملی می‌نماید تا تولیدات داخلی در داخل و خارج قابلیت رقابت را پیدا کند.
ملا برادر با اشاره به ارزش نمایشگاه امروزی گفت:«ما نیاز داریم محصولات خود را به بازارهای منطقه و جهانی برسانیم، در بازارهای جهانی هم برای محصولات ما تقاضای بیشتر وجود دارد، اما این کار زمانی مساعد خواهد شد که به کیفیت، بسته‌بندی، پروسس و ارزش‌های زنجیره‌یی محصولات زراعتی و مالداری توجل بیشتری صورت گیرد.»
ملا عبدالغنی برادر این نمایشگاه را در عرصۀ بازاریابی برای محصولات زراعتی و مالداری با اهمیت خوانده، از تمامی دهاقین، مالداران، تجار و سرمایه‌گذاران خواست تا به معیاری‌‌سازی محصولات بیشتر توجه نمایند.
مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست‌الوزرا در این مراسم گفت که افغانستان میوه‌های با کیفیت تازه و خشک و قابل میل کشورهای بیرونی دارد، اما بیشتر اوقات این میوه‌ها در داخل می‌ماند و به بازارهای جهانی نمی‌رسد.
وی از کشورها خواست که در قسمت بازاریابی محصولات زراعتی و مالداری کشور همکاری کنند.
درهمین حال، مولوی عطاءالله عمری سرپرست وزارت زراعت، آبیاری و مالداری گفت، نظر به امکاناتی که در بخش زراعت افغانستان وجود دارد، این کشور باید در ردۀ اول زراعت جهان قرار می‌داشت، اما به سبب اینکه به زراعت و مالداری توجۀ بیشتر نشده و دهاقین به صورت سنتی کار می‌کنند از ستندردهای جهانی دور مانده‌است.
موصوف از تاجران ملی خواست که برای فروش و صادرات محصولات کشور بازاریابی کنند.
همچنان، یونس مهمند معاون اتاق‌های تجارت از وزارت خارجۀ کشور خواست که برای تاجران قراردادهای ترانزیتی را با کشورها به امضا برساند تا در حمل و نقل اموال با مشکل بر نخورند.
صابره احمدی، از غرفه‌داران با ابراز خرسندی از راه‌اندازی این نمایشگاه می‌گوید که از ولایت تخار در این نمایشگاه اشتراک کرده و محصولات خویش را اینجا به نمایش گذاشته‌است.
وی از حکومت خواست که همچو نمایشگاه‌ها را در بیرون از کشور نیز برگزار کند تا باشد محصولات خود را به جهانیان نمایش دهد.
در همین حال، مولوی مصباح‌الدین مستعین سخنگوی وزارت زراعت به آژانس پژواک گفت که در این نمایشگاه ۲۶۳ غرفه وجود دارد که ۵۶ آن مربوط به صنایع دستی زنان می‌شود.
وی گفت، هدف نمایشگاه این است که به محصولات و تولیدات داخلی بازاریابی شود.

بازدیدها: 0

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر