زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

يک خانوادۀ ایتالیایی هفتمين مکتب را در بامیان اعمار نمود

يک خانوادۀ ایتالیایی هفتمين مکتب را در بامیان اعمار نمود

author avatar
22 Oct 2011 - 19:33
يک خانوادۀ ایتالیایی هفتمين مکتب را در بامیان اعمار نمود
author avatar
22 Oct 2011 - 19:33

باميان (پژواک،٣٠ ميزان ٩٠ ) : هفتمين مکتب درنتيجۀ سعى و تلاش يک خانوادۀ ایتالیایی درولايت بامیان اعمار و به بهره برداری سپرده شد.

 این خانواده که تحت نام کمیته آرگوشه در بامیان از سال ٢٠٠٥ بدینسو به ساخت مکاتب پرداخته اند،  امروز ٣٠ ميزان ساختمان  لیسه ذکور زارین ولسوالی  یکاولنگ را پس از تکمیل  اعمار تعمير آن به مسئولین معارف آن ولسوالى تحویل دادند.  

 این خانواده ایتالیای که برای ساختن مکاتب در مناطقى دور دست ولايت بامیان ،از کشورهای انگلستان وایتالیا پول جمع آوری میکند در مدت شش سال توانسته اند تا مصارف اعمار هفت مکتب را جمع آورى نمايد.

 انجینر غلام حسین متین رئیس موسسه شهدا که مسئولیت ساخت این مکتب را به عهده داشت به پژواک گفت که ساختمان مکتب ذکور زارين ١٦٠ هزار دالر هزينه برداشته است و کار ساختمان آن، از ماه ثور سال روان آغاز شده بود.

 انجینر غلام حسین متین خاطر نشان نمود که اين مکتب به شکل پخته و اساسى در يک منزل اعمار گرديده داراى ١٢ صنف درسى ، مى باشد.

 محمد ناصر فیاض ولسوال یکاولنک به پژواک گفت که از تلاش انسان دوستانۀ  خانواده مارکو قدردانی میکنیم که در مناطق دور دست ولایت بامیان مکاتب را میسازند.

وی گفت در ولسوالی یکاولنگ ٥٠ فیصد مکاتب ساختمان ندارد و تعداد بيش از ٢٦ هزار شاگرد در ٦١ باب  مکتب با تحمل مشکلات  مصروف درس مى باشند.

 گفتنى است که خانواده مارکو تا حال در  مناطق خاکده، زردگاه و آرگوشه  ولسوالى یکاولنگ  مکاتب را اعمار کرده اند .

بازدیدها: 21

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر