زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

ریاست امورزنان کندزازعدم بازداشت عاملين قتل زنان اظهار نگرانى نمود

ریاست امورزنان کندزازعدم بازداشت عاملين قتل زنان اظهار نگرانى نمود

author avatar
1 May 2012 - 12:47
ریاست امورزنان کندزازعدم بازداشت عاملين قتل زنان اظهار نگرانى نمود
author avatar
1 May 2012 - 12:47

کندز(پژواک، ١٢ ثور٩١): ریاست امور زنان کندز با ابراز نگرانى میگوید که دريکماه اخير، دو زن و يک دختر در اين ولايت کشته شده و عاملان آن تا حال دستگير نشده اند.

اما پوليس ميگويد که عامل يک قتل بازداشت گرديده وتلاش براى دستگيرى عاملان دوقتل ديگر ادامه دارد.

قرار آمار ریاست امورزنان کندز، دريکماه گذشته؛ يک زن ٢٥  ساله و يک دختر ١٨ ساله در ولسوالى امام صاحب و يک زن ٣٠ ساله در مرکز کندز، بنابر خشونت های فامیلی به قتل رسيده اند.

نادره گیاه ریيس امورزنان کندز میگوید که زن ٢٥ ساله،چهارطفل داشت و از سوی افراد ناشناس، توسط ریسمان خفه شده است.

وى به آژانس خبرى پژواک گفت: (( قرارى که ما اطلاع حاصل کردیم ؛ اين زن در يازده  سالگی به علت فشارفامیلى با یک مرد کهن سال عروسی کرد، چون زن با اين عروسى راضی نبود،زندگی با شوهرپراز خشونت بود و همین خشونت ؛بالاخره باعث شد که کسی جان وى را گرفت .))

يک باشندۀ محل که نخواست اسمش ذکر شود، گفت که میان این زن وشوهر، از دیر زمان مشکلات وجود داشت و هر دو با هم از در خشونت پيش مى آمدند.

منبع افزود: ((شوهرش همیشه میگفت که زنم د خانه نیس  وسر بخود هر طرف میره وزیاد از زنش شکایت داشت ، زنش هم همیشه از شوهرش شکایت داشت که بالایش ظلم میکنه،  بالاخره  چند شب قبل خبر شدیم که جسد زن پیدا شده وکسی این زن را کشته !))

سمونوال عبدالقیوم ابراهیمی قوماندان امنیه ولسوالى امام صاحب میگوید که هنوز معلوم نیست که اين زن توسط کى کشته شده؟ اما پولیس در حال انجام تحقیقات است وبزدوی قاتل شناسايى و دستگير خواهد شد.

ابراهيمى علاوه کرد که جسد اين زن در یک بوری جابجا شده ودر یک ساحۀ دور از محلات مسکونی افتیده بود که پولیس جسد را بعد از  اطلاع مردم  دريافت نمود.

ریيس امورزنان کندز میگوید که قرار معلومات آنها، ‌یک دختر ۱۸ ساله  نيز درهمين ولسوالی توسط اعضاى فاميلش به علت خشونت هاى خانوادگى به قتل رسيده است.

وی علاوه کرد :« ما از قتل  اين دختر خبر شدیم،  وقتى که کارمندان خود را بخاطر تحقیقات ومعلومات روان کردیم فامیل دختر براى شان اجازه ندادند و گفتند که این دختر بنابر مریضی مُرده است .»

قوماندان امنيۀ کندز ميگويد که آنها از  قتل اين دختر خبر ندارند ونه هم برای شان کسی اطلاع داده است، اما اگر اين دختر کشته شده باشد ؛عاملان آن شناسايى و دستگير خواهند شد.

رييس امورزنان گفت که همچنان هفته گذشته یک زن ديگر در منطقه کنم شهر کندز توسط شوهرش با تفنگ چره یی کشته شده است و پولیس باید عاملان همچون قضایا را بازداشت نماید تا سایر افراد دست به خشونت نزنند.

اما سید سرور حسینی مسوول مطبوعات قوماندانی امنیه کندز میگوید که آنها شوهر اين خانم را بازداشت کرده و دوسيه اش  به څارنوالى محول گرديده است.

وى با اين وعده که پوليس عاملین سایر خشونت ها  را نیز بازداشت خواهد کرد، گفت: ((ما همواره با عاملین خشونت عليه  زنان برخورد جدی میکنيم وهمیشه نظر به وظایف ومکلفیتى که داريم ؛عاملین را مورد پیگرد قانونی قرار داده و شمارى از آنها رابازداشت ودوسيه هاى شانرا به مراجع عدلی وقضایی سپرده ايم.))

قرار آمار ریاست امور زنان کندز، سال گذشته ۱۷۰ قضیه خشونت علیه زنان درین ولایت ثبت آنها گردیده که شامل قتل چهارزن و ساير خشونت ها  از قبيل لت وکوب ، ازدواجهای اجباری، ندادن نفقه و … بود.

رييس امورزنان ميگويد :((اگر خشونت علیه زنان به همینگونه ادامه یابد  رقم خشونت علیه زنان نسبت به سال گذشته دوبرابر خواهد شد!))

از سوى ديگر، حيات الله اميرى رييس کميسيون حقوق بشر زون شمالشرق ميگويد که  قتل زنان و دختران به هر شکلى که باشد يک عمل خلاف حقوق بشر و ضد قوانين بشرى است.

وى علاوه کرد که دولت بايد در برابر کسانى که دست به خشونت عليه زنان مى زنند، برخورد جدى کند و عاملان آنرا  دستگير و محاکمه  نمايد.

گفتنى است که کميسيون مستقل حقوق بشرافغانستان، سال قبل باابرازنگرانى ازافزايش خشونت عليه زنان گفته بود که  درنُه سال گذشته؛ بيش از٣٩ هزارمورد خشونت عليه زنان و دختران به سطح کشور در اين کميسيون ثبت شده بود.

قرارگزارش اين کميسيون،ازجمله اين خشونت هابيشترين رقم آن را خشونت هاى خانواده گى تشکيل ميدادکه ازسوى شوهران انجام شده بود.

Views: 10

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر