زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

حملات پاکستان بر کنر باعث آتشسوزى در يک جنگل شده است

حملات پاکستان بر کنر باعث آتشسوزى در يک جنگل شده است

author avatar
30 Jun 2012 - 11:25
حملات پاکستان بر کنر باعث آتشسوزى در يک جنگل شده است
author avatar
30 Jun 2012 - 11:25

اسعد آباد (پژواک،١٠ سرطان ٩١): مسوولين ميگويند که در نتيجۀ شليک ٦١ راکت از طرف پاکستان بر ولسوالى  نارى، در يک جنگل اين منطقه آتشسوزى رخ داده است.

گل زمان ولسوال نارى به تاريخ ١٠ سرطان به آژانس خبرى پژواک گفت که نيروهاى پاکستانى از صبح روز گذشته، الى ساعت ٨:٠٠ شب گذشته، بر منطقه باتاش سرحدى اين ولسوالى، ٦١ راکت شليک نموده اند.

وى علاوه نمود که در نتيجۀ اين حملات، در جنگل منطقۀ باتاش آتشسوزى رخ داده است.

به گفتۀ وى، رفتن و انتقال امکانات خاموش نمودن آتش، به اين خاطر ناممکن است که نيروهاى پاکستانى به شکل دوامدار بر اين منطقه راکت شليک ميکنند و وسايل خاموش نمودن آتش را نيز در دست ندارند.

ولسوال از مسوولين محلى و مرکزى دولت، و جامعۀ جهانى خواست تا در خاموش نمودن اين آتش با آنها کمک نمايند.

حاجى سخى مشوانى نماينده مردم کنر در ولسى جرگه نيز تاييد نمود که نيروهاى پاکستانى، بيش از ٦٠ راکت را به منطقه باتاش ولسوالى  نارى شليک نموده اند، که در نتيجۀ آن در يک جنگل بزرگ، آتشسوزى رخ داده است.

وى به آژانس خبرى پژواک گفت که اگر دولت و جامعۀ جهانى، جلو اين حملات را نگيرد، ممکن مردم مناطق سرحدى با مشکلات زيادى مواجه شوند.

حملات نيروهاى پاکستانى بر مناطق سرحدى ولايت کنر، بعد از آن افزايش يافت که در يک حملۀ طالبان پاکستانى در آن طرف مرز، ١٧ سرباز پاکستانى به قتل رسيده و مسوولين پاکستانى ادعا نمودند که اين افراد مسلح، از خاک افغانستان آمده؛ اما مسوولين افغان اين ادعا را رد نموده اند. 

محمد عمر داؤد زى سفير افغانستان مقيم اسلام آباد، هفتۀ گذشته در ملاقات با حنا ربانى کهر وزير امور خارجۀ پاکستان، به وى در مورد حملات راکتى رسماً شکايت نمود.

اين درحاليست که وزارت دفاع ملى، هفتۀ گذشته اعلام نمود که آنها منتظر سفارش رئيس جمهور، براى پاسخ حملات راکتى پاکستان اند.

Views: 0

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر