زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

وزارت داخله پيوستن پوليس محلى به طالبان را رد کرد

وزارت داخله پيوستن پوليس محلى به طالبان را رد کرد

author avatar
19 Jul 2012 - 15:06
وزارت داخله پيوستن پوليس محلى به طالبان را رد کرد
author avatar
19 Jul 2012 - 15:06

شهرکابل (پژواک،٢٩سرطان٩١): وزارت امورداخله، پيوستن تعدادى از افراد پوليس محلى به طالبان در ولايت هرات را رد کرده ميگويد که طالبان، چنين شايعاتى را به خاطر مغشوش ساختن اذهان عامه، به راه مى اندازند.

قارى يوسف احمدى سخنگوى طالبان ادعا ميکند که ديروز، ١٢٠ پوليس محلى تحت قوماندانى سيد ولى، در ولسوالى چشت ولايت هرات، به آنها پيوسته اند.

وى افزود که اين قوماندان مسووليت چهارپوستۀ پوليس محلى را به دوش داشت و ١٠٠ ميل کلاشنکوف،١٢ميل سلاح ثقيله، پنج راکت، ٥٠ موترسايکل، يک موتر سرف و مقدارى مهمات ديگر را به طالبان سپرده و تعهد همکارى با طالبان را نموده اند.

اما غلام صديق صديقى سخنگوى وزارت امور داخله، اين ادعاى طالبان را به شدت رد نموده، آنرا دور از واقعيت خواند و به آژانس خبرى پژواک گفت که هيچگونه حادثه اى در ولسوالى چشت هرات صورت نگرفته و ادعاى طالبان مبنى برپيوستن ١٢٠ پوليس محلى به گروه آنها، کاملاً بى اساس است.

صديقى افزود که طالبان، توان مبارزه بانيروهاى امنيتى افغان را از دست داده اند و به همين منظور ميخواهند از طريق تبليغات دور از واقعيت، اذهان عامه را مغشوش نمايند.

سخنگوى وزارت داخله تاکيد نمود که پوليس محلى، موثريت خودرا درتامين امنيت تثبيت کرده و بزرگترين ضربه را به طالبان مسلح وارد نموده و به همين دليل است که طالبان درسال روان و سال گذشته، بيشترين توجه خود را روى هدف قراردادن پوليس محلى متمرکز کرده اند.

به گفتۀ صديقى، درحال حاضر١٥ هزار پوليس محلى در چوکات وزارت امورداخله وجود دارد، که در بيش از ٦٨ ولسوالى به وظايف گماشته شده و توانسته اند که اوضاع را در کنترول خود داشته باشند.

دو هفته پيش، روزنامۀ واشنگتن پُست نوشته بود که ٢٥ پوليس محلى در ولسوالى بالامرغاب بادغيس نيز از دولت جدا شده و به طالبان مسلح پيوسته اند.

طالبان ادعا ميکردند که ٨٦ پوليس محلى از ١٦ پوستۀ امنيتى، با سلاح و مهمات خود در ولسوالى بالامرغاب، به طالبان پيوسته اند.

اما وزارت امور داخله گفته بود که ٢٥ پوليس درمناطق دوردست بالامرغاب، به علت عدم اکمالات درست، به موقع و بیشتر بودن نفوذ مخالفان در این بخش ها، توسط طالبان اسیر شده اند، که تلاشها برای رهایی آنها از سوى پولیس و نهادهای امنیتی بادغیس، ادامه دارد.

پوليس محلى، وظيفۀ تامين امنيت در محل خود را دارد، درچوکات وزارت امورداخله تنظيم بوده و معاش داده ميشود و درمناطقى توظيف ميگردد که درآن، حضور پولیس ملی، کمرنگ است.

 آيساف، نقش پوليس محلى را درتامين امنيت مهم دانسته، ميگويد که تعداد پوليس محلى، درآينده به ٣٠ هزار تن افزايش خواهد يافت.

ایجاد پوليس محلی، بر اساس پلانى توسط جنرال دیوید پیتريوس قوماندان سابق نیروهای ناتو در افغانستان، در سال٢٠١٠ ميلادى، پیشنهاد شده بود.

اين جنرال امريکايى، ایجاد پولیس محلی را، گام مهمى برای برقراری امنیت در افغانستان عنوان کرده بود.

براساس طرح تشکیل پولیس محلی، ازاین نیروها، برای پنج سال استفاده خواهد شد.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر