زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

تعمير رياست حوزۀ فرعى درياى کندز در باميان تهدابگذارى شد

author avatar
13 May 2013 - 18:37
author avatar
13 May 2013 - 18:37

باميان(پژواک، ٢٣ ثور٩٢): بامیان، سرشار از منابع آبى بوده و آب برخى ولايات ديگر، از همين ولايت تامين ميگردد.

غلام رضا سهرابی ریيس عمومی حوزه دریای آمو، امروز در مراسم تهدابگذارى تعمير ریاست حوزه فرعی دریای کندز در بامیان، به آژانس خبرى پژواک گفت که از آب های بامیان، ولایات مختلف استفاده میکنند و بامیان، یکی از حوزه های آبی غنی به حساب می آید.

وی افزود که در بامیان ٦٤ پروژۀ سیستم آبرسانی تنظیم گردیده، که اکثر آن مورد بهره برداری قرار گرفته و پلان هايی نیز موجود است که از آب های موجود در بامیان، استفادۀ بهتری صورت بگیرد.

بامیان، در موقعیت بلند و مرکزی قرار گرفته و کوه هاى پُربرف به شمول کوه بابا، غنامندى اين ولايت را از حيث منابع آبى برملا مى سازد.

آب های باميان، به ١٨ نهر مزار شریف ولايت بلخ، و از طريق بغلان و کندز، به دریای آمو و از طریق دریای هلمند، به ولایات جنوب سرازیر میگردد.  

حسین بخش همدرد ریيس آبرسانی بامیان ميگويد که تعمیر ریاست حوزۀ فرعی دریای کندز در بامیان، باداشتن ٢٠ اتاق و یک سالون کنفرانس، با بودجۀ ٥٢٤ هزار یورو از کمکهای اتحادیۀ اروپا، به منظور مدیریت بهتر آب های حوزۀ پنج فرعی ساخته ميشود.

همدرد علاوه کرد که این تعمير، در مساحت ٥٠٠  متر مربع زیربنا در جوار تعمیر ریاست آبرسانی باميان، تا دوسال دیگر تکميل و به بهره برداری سپرده خواهد شد.

افغانستان، داراى پنج حوزۀ آبى بوده و يکى از آنها حوزۀ فرعی دریای کندز است، که منابع آبى از مناطق مختلف جمع شده و به درياى آمو سرازير ميگردد.

محمد آصف مُبلغ معاون والى بامیان، درمراسم تهدابگذاری این ساختمان، ابراز امیدواری کرد که استفاده از آب های بامیان، در بخشهای زراعت و گرفتن انرژی برای اين ولايت و ولایات همجوار مفید واقع گردد.

 

 

Views: 3

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر