زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

پنتاگون مسووليت انتخاب صفر را به دوش حکومت افغانستان انداخت

پنتاگون مسووليت انتخاب صفر را به دوش حکومت افغانستان انداخت

author avatar
31 Jul 2013 - 15:59
پنتاگون مسووليت انتخاب صفر را به دوش حکومت افغانستان انداخت
author avatar
31 Jul 2013 - 15:59

واشنگتن (پژواک، ٩ اسد ٩٢): پنتاگون وزارت دفاع امريکا، مسووليت انتخاب صفر بعد از سال ٢٠١٤ ميلادى را، به دوش حکومت افغانستان انداخت.

اين مطلب را پيتر لاوى معاون امور امنيتى در بخش آسيايى وزارت دفاع امريکا، ديروز طى صحبتى باخبرنگاران در پنتاگون ابراز داشت و گفت که امريکا ميخواهد بعد از سال ٢٠١٤ ميلادى نيز در افغانستان حضور نظامى داشته باشد.

اما وى افزود که عدم حضور نظامى امريکا بعد از سال ٢٠١٤ ميلادى درافغانستان (انتخاب صفر)، مسووليت حکومت افغانستان است؛ چرا که آنها به شکل رسمى براى حضور سربازان امريکايى دعوت نداده اند.

پيترلاوى گفت: “اگر ما اجازۀ حضور از سوى حکومت افغانستان در سند امنيتى دريافت نکنيم، پس براى ما لازم نيست که به همکارى با نيروهاى افغان ادامه دهيم؛ در اين صورت يگانه راه ما انتخاب صفر خواهد بود.”

موصوف افزود که امريکا ميخواهد در همانجا باقى بماند و اين هدف آنها است.

اين مقام وزارت دفاع امريکا مى گويد که نيروهاى افغان، از اثر فعاليت هاى سريع نيروهاى بين المللى مستقر در افغانستان، توانست که مسووليت امنيتى مناطق خود را بر عهده گيرد و مخالفين مسلح از شهرها اخراج نمايد.

به گفتۀ وى، مسووليت آنها است تا به همکارى هاى خود با نيروهاى ملى افغان، به هدف از بين بردن بقاياى القاعده و جهت تحکيم امنيت ادامه دهند.

پيتر لاوى افزود: هرچند نيروهاى افغان پيشرفت هاى زياد دارند؛ اما استقلال کامل آنها زمانگير خواهد بود.

از سوى ديگر، جنرال جوزيف دنفورد قوماندانى عمومى نيروهاى ناتو در افغانستان مى گويد که نيروهاى ملى افغانستان، تا چهار سال آينده به همکارى نيروهاى بين المللى نياز دارد.

موصوف در مصاحبۀ خود با روزنامه امريکايى نيويارک تايمز گفته است که نيروهاى افغان، اکنون رهبرى جنگ را برعهده دارند؛ اما براى تداوم پيشرفت ها به حضور نيروهاى امريکايى نياز است.

 جنرال دنفورد افزوده است که حداقل، سه يا چهار سال ديگر نياز است که نيروهاى امريکايى در پشت پرده فعاليت نمايند و با نيروهاى افغان در بخش لوژستيک، حمايت هوايى، جمع آورى معلومات استخباراتى و تحليل آن، همکارى و کمک کنند.

 

Views: 0

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر