زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

صدها تن به شمول مقامات دولتى در باميان خون اهدا نمود

صدها تن به شمول مقامات دولتى در باميان خون اهدا نمود

author avatar
14 Nov 2013 - 16:08
صدها تن به شمول مقامات دولتى در باميان خون اهدا نمود
author avatar
14 Nov 2013 - 16:08

باميان (پژواک ٢٣ عقرب ٩٢): صدها تن در بامیان به شمول والی، معاونین ولایت ، روسای ادارات دولتی، زنان و مردان بخاطر دهم محرم خون اهدا نمودند.

لوی پاسوال غلام علی وحدت والی ولایت بامیان به آژانس خبرى پژواک گفت، هدف از خون دادن گسترش این فرهنگ در جامعۀ ما و کمک به مريضان و کسانيکه به خون نياز دارند، مى باشد.

وی افزود، از زنجیر زنی تیغ دارى که بعضی جوانان در روز عاشورا انجام میدهند، بهتر است که جوانان خون خود را اهدا نمایند، تا از آن استفاده صورت گيرد.

خانم ریحانه ريیس صحت عامۀ بامیان به خبرنگاران گفت، صدها تن از خواهران و برادران در روزهای نهم و دهم محرم خون اهدا نمودند و ثبت نام نمودند که در آینده اگر خون آنان به مریض نیاز باشد، اهدا نماید.

امام حسين نواسۀ حضرت محمد (صلى الله عليه و سلم) و ٧٢ تن از يارانش در دهم ماه محرم الحرام سال ٦١ هجرى قمرى در دشت کربلاى عراق توسط يزيد به شهادت رسيدند.

از روزعاشورا (دهم محرم الحرام)؛ همه ساله در تکيه خانه هاى مرکز و ولايات با شرکت مردان و زنان يادبود به عمل مى آيد و در مساجد ختم هاى قرآن مجيد صورت مى گيرد.

اهل تشيع و تسنن امروز از ١٤٣٥ سالمین سالگرد شهادت امام حسین و یارانش با ختم قرآن مجيد، خيرات و سخنرانى ها ياد نمودند. در کنار آن اهل تشيع مراسم سيه پوشى و سينه زنى را نيز بجا آوردند.

در بامیان نیز به شمول ولسوالی ها، در تمامی تکایا و مساجد از این روز تجلیل بعمل آمد.

قاضی تمکین یکی از قاضیان محکمه بامیان که در تجلیل از این روز در مسجد جامع مرکز بامیان سخنرانی میکرد گفت، حسین برای آزادی اسلام خون خود و خون هفتاد تن از یاران با وفایش را در روز دهم محرم الحرام تقدیم اسلام نمود.

بازدیدها: 1

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر