زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

رقابتهاى انتخابى تيم منتخبه “کبدى” شهرکابل آغاز شد

رقابتهاى انتخابى تيم منتخبه “کبدى” شهرکابل آغاز شد

author avatar
5 Feb 2014 - 15:42
رقابتهاى انتخابى تيم منتخبه “کبدى” شهرکابل آغاز شد
author avatar
5 Feb 2014 - 15:42

شهرکابل (پژواک،١٦دلو٩٢): مسابقات ساحلى “کبَدى” با اشتراک بيش از يکصدوپنجاه ورزشکار، به منظور کسب عضويت تيم منتخبۀ شهرکابل، آغاز گرديد.

اين مسابقات، امروز با اشتراک شش تيم ازشهرکابل و دوتيم ولسوالى هاى چهارآسياب و بگرامى برگزارشد.

احمد فردين ضيايى مُربى تيم ملى کبدى گفت که اين مسابقات، براى  دو روز ادامه داشته و در پايان،  ٢١ ورزشکار برتر براى تيم منتخبه “کبدى” شهرکابل انتخاب ميشوند.

ضیایی  افزود که اين وزرشکاران برتر، ميتوانند درمسابقاتى که به افتخار جشن نوروز درحمل ١٣٩٣ راه اندازى ميگردد، اشتراک نموده و مهارتهاى شانرا تبارز دهند.

 بربنياد معلومات ضیایی، کبدى در سال ١٣٨٨ در چوکات کميته ملى المپيک، به فعاليت آغاز نموده و در اين رشته، حدود ٢٠٠٠ ورزشکار در ٢٦ ولايت فعاليت دارند.

وى افزود: (ورزش کبدی در٢٦ ولایت کشور معرفى شده وعلاقمندان خود راپيدا کرده است.)

  “کبدى” يک ورزش جمعى است که بصورت دو تيم اجرا ميشود؛ بين دو تيم يک ميدان وجود داشته و در مقابل هرتيم يک خط، کشيده شده ميباشد.

اين بازى طورى است که يک بازيکن از يک تيم، با گفتن “کبَدى”، به جانب تيم مقابل ميرود تا يک بازيکن آن تيم را لمس کند و با سرعت، خود را دوباره به تيم خود برساند.

اما تيم مقابل مى کوشد، قبل از آنکه اين بازيکن، با تيم خود ملحق شود و يا دستش به خط  برسد، او را محکم بگيرد تا از کبَدى گفتن بماند که بدين ترتيب وى مى سوزد.

اگر اين بازيکُن، خود را به خط تيم خود رسانيد، مستحق يک امتياز ميگردد و بعداً نوبت تيم مقابل ميرسد و بدينگونه، بازى بين ساير بازيکنان به نوبت ادامه مى يابد.

دراين مسابقات، ازشهرکابل؛ تيمهاى نواحې اول وهفتم، قصبه خانه سازى، الف کابل، شاروالى و قطعات خاص پوليس و يک – يک تيم از ولسوالى بگرامى و چهارآسياب شرکت دارند.

احمدشاه کپتان تيم کبدى ساحلى ولسوالی بگرامی، به آژانس خبرى پژواک گفت: با آنکه چند سالى ازايجاد فدراسيون ورزش کبدى درکشور ميگذرد؛ اما خوشبختانه جوانان زيادى به اين رشته علاقمندى دارند و با گذشت هرروز به تعداد آنها افزوده ميگردد.

وى از کميته ملى المپيک خواست تا براى رشد مسلکى اين رشته، مربيان ورزيده اى را آموزش بدهد.

بازدیدها: 1

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر