زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

دو انتحارى در نيمروز کشته شد

دو انتحارى در نيمروز کشته شد

author avatar
8 May 2014 - 15:30
دو انتحارى در نيمروز کشته شد
author avatar
8 May 2014 - 15:30

زرنج، کابل (پژواک، ١٨ ثور٩٣): دو انتحارى مظنون در ولايت نيمروز درجريان درگيرى با نيروهاى امنيتى به قتل رسيد و پنج تن به شمول سه پاکستانى در نيمروز و ننگرهار بازداشت گرديد.

سمونيار رحمت الله ناصر سرپرست قوماندانى امنيۀ نيمروز ميگويد که گروپى از طالبان مسلح، شش انتحارکننده را از ولسوالى خاشرود نيمروز، به ولسوالى بکواى فراه انتقال ميدادند که در کمين نيروهاى امنيتى افتادند.

وى به آژانس خبرى پژواک گفت که دو انتحارى، در جريان درگيرى از پا درآمده و چهار تن به شمول سه تبعۀ پاکستانى دستگير شدند.

ناصر افزود که اين درگيرى، حوالى ساعت ١٢ ظهر امروز در ولسوالى خاشرود، بين طالبان و نيروهاى اردو، پوليس و امنيت ملى به وقوع پيوست و طالبانى که انتحارى ها را انتقال ميدادند، فرار کردند.

به گفتۀ منبع، چند واسکت انتحارى نيز از ساحۀ درگيرى به دست آمده است.

اين درحالى است که سه روز قبل، پنج حملۀ کنندۀ انتحارى با استفاده ازموتر بمبگذارى شده، بر مديريت امنيت ملى ولسوالى دلارام نيمروز حمله نمودند که در جريان درگيرى، همۀ شان کشته شدند. درين رويداد يک محافظ امنيت ملى نيز به قتل رسيد و يکتن ديگر جراحت برداشت.

 از بازداشت یک فرد انتحاری همراه با یک واسکت مملو از مواد انفجاریه، در ولایت ننگرهار خبر داده شد.

در خبرنامه اى که امروز، از سوى دفتر مطبوعات ریاست عمومی امنیت ملی، به دسترس آژانس خبری پژواک قرار گرفته، آمده است که موظفین این ریاست، یکتن به اسم شاکرالله فرزند محمدقیوم باشندۀ ولسوالی اچین ننگرهار را دستگیر نموده اند.

منبع افزوده است که فرد بازداشت شده، مصروف فعالیت های تروریستی و تخریبی در مربوطات ولسوالی های اچین، نازیان و دورباباى اين ولایت بود.

منبع علاوه کرده است: “اين فرد، توسط دوست محمد افریدی یکتن از کارمندان استخبارات پاکستان(ISI)، آمادۀ انجام حمله انتحاری شده بود.”

خبرنامه حاکی است که وى در جریان تحقیقات ابتدایی، به جرمش اعتراف نموده و گفته است که قصد داشت با استفاده از واسکت انتحاری، در یکی از نقاط مزدحم شهر جلال آباد مرکز ننگرهار، حملۀ انتحاری نمايد.

در خبرنامه آمده است که موظفین ریاست امنيت ملى، اين فرد را قبل از رسیدن به هدف، در یک اقدام به موقع بازداشت کرده است.

بازدیدها: 0

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر