زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

ساختمان جديد لابراتوار مرکزى ادارۀ ملى استندرد گشايش يافت

ساختمان جديد لابراتوار مرکزى ادارۀ ملى استندرد گشايش يافت

author avatar
20 May 2014 - 16:38
ساختمان جديد لابراتوار مرکزى ادارۀ ملى استندرد گشايش يافت
author avatar
20 May 2014 - 16:38

کابل (پژواک،٣٠ ثور٩٣): ساختمان جديد لابراتوار مرکزى ادارۀ ملى استندرد (انسا) که به هزينۀ نزديک به ٨٩ ميليون افغانى اعمار و با وسايل پيشرفته مجهز شده است، امروز به بهره بردارى سپرده شد.

پوپل زی پوپل رئیس عمومی ادارۀ مستقل استندرد ملی، در مراسم افتتاح اين تعمير که در منطقۀ حوت خيل شهرکابل موقعيت دارد، گفت که مرکز يادشده، داراى بیش از ١٥ لابراتوار پيشرفته و برابر با معیارهای پذیرفته شدۀ بین المللی مى باشد.

ساختمان جديد سه منزله اين مرکز، در محوطه ادارۀ مستقل ستندرد ملى ايجاد شده است واين اداره، قبلا درساختمان کهنه درهمين محوطه فعاليت داشت.

پوپل زى، بدون ارائه جزئيات گفت که هزينۀ اعمار اين ساختمان و برخى تجهيزات آن، از بودجه انکشافى اين اداره پرداخت شده و موسسه همکارى هاى انکشافى آلمان (GIZ) نیز در بخش لابراتوارهاى اين مرکز کمک کره است.

وى افزود که اين مرکز، با لابراتوارهاى پيشرفته مواد ساختمانى، مواد نفتى، مترولوژى (اوزان و مقياس)، مواد غذايى و برق مجهز شده است. 

وى به آژانس خبرى پژواک گفت که تا حال در بنادر حيرتان بلخ و آقينه فارياب، اسلام قلعه و تورغندى هرات، نيمروز و شيرخان بندر، لابراتوارهاى مواد نفتى وجود داشت و مرکزى که امروز افتتاح شد، در جلوگيرى از واردات کالاهاى بى کيفيت، موثريت زياد خواهد داشت.

اين درحالى است که شکايت هاى زياد از واردات کالاهاى بى کيفيت به افغانستان وجود دارد.

 محمد قربان حقجو رئیس اتاق تجارت و صنایع افغانستان، ایجاد این مراکز را در هرچه بهتر شدن خدمات و کیفیت کالا های وارداتی موثر خوانده، گفت: “روزانه هزاران تن تیل بی کیفیت، از ایران وعراق وارد افغانستان مى شود که نگرانی های زیادی را به بار آورده و با ایجاد چنین لابراتوارهای استندرد، جلو واردات آن گرفته خواهد شد.”

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر