زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

تیم ملی فوتبال افغانستان جایگاه چهارم مسابقات چلنج کپ را بدست آورد

تیم ملی فوتبال افغانستان جایگاه چهارم مسابقات چلنج کپ را بدست آورد

author avatar
30 May 2014 - 10:28
تیم ملی فوتبال افغانستان جایگاه چهارم مسابقات چلنج کپ را بدست آورد
author avatar
30 May 2014 - 10:28

کابل (پژواک ٩ جوزا ٩٣): تيم ملی فوتبال افغانستان در آخرین بازی خود در مسابقات چلنج کپ آسیا به مصاف تیم مالدیو رفت و با شکست در مقابل این تیم، مقام چهارم این مسابقات را بدست آورد.

این بازی ساعت ٨:٣٠ دقیقه شب گذشته آغاز شد اما در حالی که تیم افغانستان کنترول میدان را در دست داشت، نتوانست از فرصت های پیش آمده استفاده کند و بازی در دو نیمه (٩٠ دقیقه) و حتی در وقت اضافه بدون رد و بدل شدن گول به پایان رسید.

پس از آن در پایان وقت اضافه، دو نیمه ١٥ دقیقه اعلام شد و تیم افغانستان که همچنان کنترول بازی را در دست داشت، موفق شد در دقیقه ١٠ نیمه دوم، دروازه مالدیو را توسط حمید کریمی که تازه به میدان آمده بود باز کند.

افغانستان اما پس از آن نتوانست این نتیجه را حفظ کند و تیم مالدیو سه دقیقه بعد گول تساوی را زد و با این حساب دو تیم برای ضربات پنالتی آماده شدند و در نهایت مالدیو توانست با نتیجه ٨ بر ٧ و با تفاضل یک گول به برتری دست یابد.

تیم ملی فوتبال افغانستان، در رده‌ بندی فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) در جایگاه ۱۲۸ جهان و در بین تیم‌های آسیایی مقام ۱۸ام را گرفته است و در مسابقات قهرمانی جنوب آسیا که اواخر سال گذشته برگزار شد، مقام اول را بدست آورده بود.

تیم ملی فوتبال کشور در سال های اخیر رشد خوبی داشته است؛ این تیم سال گذشته جایزه “بازی منصفانه” فیفا را نیز بدست آورد و از مدعیان اصلی کسب مقام قهرمانی این دور از مسابقات چلنج کپ بود.

فدراسیون فوتبال کشور گفته است که تصادم موتر حامل اعضای تیم ملی که اوایل هفته در شهر ادو مالدیو رخ داد و طی آن پنج تن از ملی پوشان از جمله اسلام الدین امیری کپتان تیم زخمی شدند، در پایین آمدن روحیه و توان اعضای تیم تاثیر گذاشته بود.

قبل از بازی با مالدیو، تیم ملی افغانستان چهار بار به میدان رفته بود که در نخستین بازی در مقابل فلیپین به نتیجۀ صفر-صفر رضایت داد و در بازی دوم، ترکمنستان را سه بر یک شکست داد و اما در بازی در برابر لايوس نتوانست گول به ثمر برساند و مسابقه بدون ردو بدل شدن گول به پایان رسید.

اين دور از رقابت‌های چلنچ کپ کنفدرانسیون فوتبال آسیا ٢٩ ثور با حضور تیم‌های ملی فوتبال افغانستان، فلسطین، قرقیزستان، مالدیو، لائوس، فیلیپین، میانمار(برمه) و ترکمنستان در دو گروه چهار تیمی در مالدیو آغاز شد.

تیم های ملی فلسطین و فلیپین امروز جمعه به مصاف هم می روند و برنده این رقابت با کسب عنوان قهرمانی مسابقات چلنج کپ به عنوان آخرین تیم شرکت کننده جواز حضور در مسابقات جام ملت های آسیا را که در سال ١٣٩٤ در استرالیا برگزار می شود، بدست خواهدآورد.

 

 

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر