زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

تعمير دارالعلوم “ستاره نو کابل” گشایش یافت

author avatar
31 May 2014 - 17:48
author avatar
31 May 2014 - 17:48

کابل (پژواک، ١٠ جوزا ٩٣): ساختمان دارالعلوم “ستاره نو کابل” که به هزينۀ دو ميليون دالر امريکايى ساخته شده، امروز به بهره بردارى سپرده شد. 

داکتر شفیق صمیم معین تعلیمات اسلامی وزارت معارف، به آژانس خبرى پژواک گفت که دارالعلوم يادشدۀ افغان ترک، در سال ١٣٩١ تاسيس شده و در حال حاضر ١٤٠ محصل دارد.

وى افزود که اين دارالعلوم، تا حال در تعمير کرايى فعاليت داشت؛ اما امروز در تعمير جديدى که جوار مدرسه امام ابوحنیفه در ولسوالی بگرامی کابل اعمار شده و گنجايش٥٥٠ شاگرد را دارد، آغاز به فعاليت کرد.

نعمان اردوغان رئیس عمومی مکاتب افغان ترک در افغانستان، در محفل افتتاح ساختمان يادشده گفت که این دارالعلوم، به هزینه دو میلیون دالر از جانب يک موسسه خیریه ترکى (KIMSE YOK MO) اعمار گردیده است.

وی افزود که در این دارالعلوم برعلاوه مضامین دینی؛ تاریخ، جغرافیه، فزیک، کیمیا، بیولوژی، ریاضی، کمپیوتر و زبان های دری، پشتو، انگلیسی، ترکی، و عربی تدريس مى شود.

پوهاند نعمت الله شهرانی مشاور ارشد ريیس جمهور نيز در مراسم امروز حضور داشت و تاسیس چنین   دارالعلوم ها را گامی خوب برای پیشرفت معارف کشور خوانده علاوه نمود: “ترکیه یکی از کشورهای دوست افغانستان است و حکومت افغانستان، خواهان همکاری های هرچه بیشتر کشور دوست ترکیه میباشد.”

در اخیر این محفل، سنگ تهداب لیلیه این دارالعلوم نیز گذاشته شد. مسوولان مى گويند قرار است تا یکسال دیگر، کار ساختمان اين ليليه به اتمام برسد.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر