زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

‘امریکا پروژه های ملی افغانستان کمتر از تعهد تمویل کرده’

‘امریکا پروژه های ملی افغانستان کمتر از تعهد تمویل کرده’

author avatar
9 Jun 2014 - 20:57
‘امریکا پروژه های ملی افغانستان کمتر از تعهد تمویل کرده’
author avatar
9 Jun 2014 - 20:57

کابل (پژواک، ١٩جوزا ٩٣): شورای وزیران افغانستان می گوید که امریکا به برخی از تعهدات خود در قبال پرداخت هزینه هفت پروژه بزرگ زیربنایی در کشور عمل نکرده است.

اداره امور و دارالانشای شورای وزیران در خبرنامه ای که به دسترس آژانس خبری پژواک قرار گرفته، گفته است که موضوع در نشست روز دوشنبه شورای وزیران به ریاست حامد کرزی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این نشست، عارف نورزی، وزیر انرژی و آب چگونگی تمویل هزینه مالی مرحله دوم پروژه بند دهله ولایت قندهار را  مطرح و گفته است که  از مجموع  ٢١٨ میلیون دالر قیمت پیش بینی شده اجرای این پروژه، دولت افغانستان مکلف شده بود تا پایان سال جاری میلادی ٣٨ میلیون دالر آن را تامین کند.

حضرت عمر زاخیلوال، وزیر مالیه نیز گفته است است که افغانستان تعهد خود را برای تامین سهم خود در دو قسط با قوماندانی نیروهای آیساف در میان گذاشت اما تمویل وجوه پولی فاز دوم این بند مورد قبول این قوماندانی قرار نگرفت.

شورای وزیران تصریح کرده است که امریکا طی سال های اخیر وجوه پولی هفت پروژه بزرگ ملی را از جمله بند دهله ولایت قندهار، استخراج گاز شبرغان، بند کجکی، چگونگی تفحص نفت و گاز کشکه ولایت بادغیس، تمدید لین برق سمت جنوب (پکتیا و خوست)، جاده حلقوی بادغیس و خریداری بیست فروند طیاره غیر فعال را به وزارت دفاع ملی که در حال حاضر در پارکینگ میدان هوایی کابل متوقف است،  متوقف است را متعهد گردیده بود که در بعضی پروژه ها یک مقدار پول تادیه شده و در متباقی اصلا توجه نکرده است.

این شورا وزیران مالیه و امور خارجه را موظف نمود تا در رابطه به تمویل و آغاز کار مجدد این پروژه ها با امریکا صحبت نموده و نتیجه را به ریاست جمهوری گزارش دهند.

افزون براین، وزیران احیاء  و انکشاف دهات و مالیه  موظف شدند تا هر چه عاجل مشکل پولی پروژه آب آشامیدنی ولایت نیمروز را حل و نتیجه این موضوع ا نیز به ریاست جمهوری ارایه کنند.

بازدیدها: 2

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر