زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

“٨٨،٥ درصد مواد حساس انتخاباتى به مراکز ولايات رسيده است”

“٨٨،٥ درصد مواد حساس انتخاباتى به مراکز ولايات رسيده است”

author avatar
17 Jun 2014 - 16:33
“٨٨،٥ درصد مواد حساس انتخاباتى به مراکز ولايات رسيده است”
author avatar
17 Jun 2014 - 16:33

کابل (پژواک،٢٧جوزا ٩٣): کميسیون مستقل انتخابات، اعلام داشت که ٨٨،٥ درصد مواد حساس انتخاباتى، به مراکز ولايات و تقريباً تمام مواد حساس ١١ ولايت، به مرکز جمع بندى نتايج اين کميسيون رسيده است.  

نورمحمد نور سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات، امروز در يک نشست خبری در کابل گفت که مواد ٥٩٨ مرکز راى دهى، هنوز از ولسوالى ها به مراکز ولايات نرسيده است.

وى علاوه کرد: “خریطه های محافظتی ١١ ولایت، شام دیروز به مرکز جمع بندی نتايج این کمیسیون رسیده است که از هفت ولایت، به شکل مکمل و از چهار ولایت دیگر، یک رقم درشتی که ١٩٧٥ خریطه می شود، به دسترس ما قرار گرفته و تحت پروسس قرار دارد.”

منبع خاطرنشان کرد که آراى ٥٧١٨ محل راى دهى، به مرکز جمع بندى نتايج رسيده و تا کنون آراى ١٤٢٧ محل عملاً پروسس و آرشیف شده است.

وی یادآورشد که نماینده های هردو نامزد رياست جمهورى، مى توانند این پروسه را که شامل هفت مرحله مى شود، از نزدیک مشاهده کنند.

به گفته موصوف، قرار است مواد حساس ولایات قندهار، ارزگان، زابل، هلمند، نیمروز، هرات، فراه، بادغیس و غور، تا ختم امروز به مرکز جمع بندی نتايج کمیسیون مواصلت ورزد.

نور افزود که کمیسیون مستقل انتخابات، به اساس فقره ١٩ ماده چهارم قانون انتخابات، تصمیم اتخاذ نموده تا نتایج دور دوم انتخابات ریاست جمهوری را، در سه مرحله اعلام کند.

وى گفت که در مرحلۀ اول ٣٥ درصد و در مرحله دوم ٧٠ درصد آرا، شامل نتايج اعلام شده خواهد بود؛ اما در نتايج ابتدايى که قرار است در ١١ سرطان اعلام گردد، تمام آرا شامل مى شود.

قرار  است نتايج نهايى، به تاريخ ٣١ سرطان اعلام گردد.

کمیسیون مستقل انتخابات، با تاکید گفته است که رسانه ها و هردو نامزد، باید از پیشداوری هايی که باعث مغشوش ساختن افکار عامه مى گردد، خود داری کنند.

همچنان سخنگوی کمیسیون، ادعاهايی را رد کرد که گويا در دور دوم انتخابات رياست جمهورى، به برخى ولايات کشور اوراق راى دهى بيش از حد فرستاده شده بود.

وى گفت که کمیسیون، قبل از اینکه برگه ها را به ولایات ارسال کند، با هردو نامزد دور دوم انتخابات رياست جمهورى (داکتر عبدالله عبدالله و داکتر اشرف غنى احمدزى) مشوره کرده و بعد از قناعت آنها برگه ها را به مراکز فرستاده است.

اين درحالى است که داکتر عبدالله عبدالله در نشست شام يکشنبه، اعلام اشتراک بيش از هفت ميليون تن در دور دوم انتخابات را پرسش برانگيز خوانده، گفته بود که مشارکت مردم در دور دوم، نسبت به دور اول پايين بوده و وى نتايج آن عده ولاياتی را نمى پذيرد که تعداد راى دهندگان آن، بالاتر از واجدين شرايط بوده است.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر