زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

تیم تحول و تداوم نسبت به هدف قرار گرفتن اعضای خود ابراز نگرانی کرد

author avatar
21 Jun 2014 - 19:48
author avatar
21 Jun 2014 - 19:48

کابل (پژواک،۳۱جوزا ۹۳): تیم تحول و تداوم به رهبری اشرف غنی احمدزی می گوید که اعضای این تیم بر اساس یک طرح زنجیره ای هدف قرار می گیرند.

در خبرنامه ای که از سوی این تیم انتخاباتی روز شنبه به دسترس آژانس خبری پژواک قرار گرفت، نسبت به آن چه که حمله های زنجیره ای بر اعضای خود خوانده است به شدت ابراز نگرانی کرده است.

تیم تحول و تداوم از حمله امروز شنبه بر معصوم ستانکزی، رئیس دارالانشای شورای عالی صلح در کابل که طی آن وی جان به سلامت برد و یک تن کشته شد به عنوان یک انفجار مشکوک نام برده است و همچنان از حمله روز گذشته برجمعه خان همدرد در شاهراه بلخ-کابل که باعث قربانی شدن چهار تن از محافظین وی شد یاد آوری نموده است.

افزون براین، در این خبرنامه آمده است که طی دو روز گذشته دو حمله دیگر نیز صورت گرفته است و مولوی شینگل مسئول تیم تحول و تداوم، در ولسوالی سیاه‌گرد ولایت پروان، در ناحیۀ 11 کابل، توسط کشته شده و کامل‌بیگ حسینی و پسر مولوی ضعیف در ولایت بدخشان مورد حمله قرار گرفته و زخمی شده اند.

تیم انتخاباتی اشرف غنی احمد زی، قتل مولوی شینگل را به” افراد معلوم الحال و اوباش” نسبت داده است و در مجموع بروز این حوادث را به شدت محکوم کرده است.

در ادامه این خبرنامه گفته شده است که به نظر نمی رسد وقوع رخدادهای متوالی در نقاط مختلف کشور برای اعضای ارشد و فعالین تیم تحول و تداوم بی‌ارتباط به همدیگر باشند و این نوع حملات زنجیره‌ای نگرانی جدی را در زمینۀ امنیت سایر اعضا و فعالین تیم تحول و تداوم ایجاد نموده است.

تیم انتخاباتی اشرف غنی احمد زی از وزارت امور داخله و ریاست امنیت ملی خواسته است تا وقوع این نوع رویدادها را باجدیت مورد بررسی قرارداده و عاملان آن را  بازداشت و به پنجۀ قانون بسپارند و همچنان تأمین امینت اعضا، فعالین و هواداران این تیم را در دستورکار جدی خویش قرار دهد.

ستاد این نامزد ریاست جمهوری افزوده است که اقدامات اعتراضی به اعلام نتایج انتخابات، کم کم رنگ و بوی خشونت را به خود می‌گیرد و آنان ضمن حمایت از  هر نوع اعتراض در بستر حقوقی و در چوکات قانون، نگرانی شدید خویش را از اقدامات خشونت‌آمیز و پیامدهای خطرناک آن برای کشور، وحدت ملی و امنیت عمومی ابراز می کند.

تیم تحول و تداوم در در پایان بدون این که رقیب انتخاباتی خود، تیم اصلاحات و همگرایی را به طور مستقیم خطاب قرار دهد تصریح کرده است که از نظر این تیم رویکردهای خشونت‌بار خلاف مصالح و منافع علیای کشور است و نیروهای امنیتی نباید اجازه بدهند که به بهانۀ اقدامات اعتراضی  زمینه برای گسترش فعالیت‌ها و رفتارهای خشونت‌آمیز و خون‌بار فراهم آید.

اشرف غنی احمدزی، رهبر تیم تحول و تداوم و عبدالله عبدالله، رهبرتیم اصلاحات و همگرایی در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری که ٢٤ جوزا سال جاری برگزار شد به رقابت پرداختند.

عبدالله عبدالله مدعي شده است که تقلب گسترده و سازمان دهی شده به نفع اشرف غنی احمد زی صورت گرفته است. وی با بیان این که دیگر بر کمیسیون های انتخاباتی باور ندارد گفته است که ایجاد یک کمیته مشترک با نمایندگان هر دو نامزد و نظارت سازمان ملل متحد یکی از راه حل های بیرون رفت از جنجال کنونی است.

نماینده ویژه سازمان ملل برای افغانستان نيزپس از دیدار با رهبران تیم اصلاحات و همگرایی گفته است که پیشنهاد عبدالله عبدالله را مورد بررسی قرار می دهد. در همین زمینه اعلام نتایج قسمی انتخابات نیز از سوی کمیسیون انتخابات به تعویق افتاده است تا دوباره اعتماد سازی بین دو طرف به وجود آید.

در پیوند به در خواست تیم اصلاحات و همگرایی علیه آن چه که این تیم تقلب گسترده  در انتخابات خوانده است، صدها تن از هواداران عبدالله عبدالله در کابل، کندوز و بلخ دست به تظاهرات زده اند و خواستار رسیدگی به این جنجال شده اند.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر