زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

امریکا از دیدار عبدالله با اشرف غنی اظهار رضايت کرد

امریکا از دیدار عبدالله با اشرف غنی اظهار رضايت کرد

author avatar
19 Jul 2014 - 17:02
امریکا از دیدار عبدالله با اشرف غنی اظهار رضايت کرد
author avatar
19 Jul 2014 - 17:02

واشنگتن (پژواک، ٢٨ سرطان ٩٣): امریکا از دیدارهای مکرر داکتر عبدالله عبدالله و داکتر اشرف غنی احمدزی دو نامزد ریاست جمهوری افغانستان اظهار رضايت نموده و اظهار امیدوارى کرده که این دیدارها، به ایجاد یک حکومت ملی بینجامد.

پس از آنکه در نتایج  انتخابات دور دوم ریاست جمهوری که داکتر اشرف غنی احمد زی پیروز اعلام شد، داکتر عبدالله با کمیسیون های انتخاباتی، قطع رابطه اش را اعلام نمود و در کشور بحران انتخاباتی به وجود آمد.

به خاطر حل این بحران، جان کری وزیر امور خارجۀ امریکا  به کابل آمد و پس از تلاش های دو روزه، موافقه به عمل آمد تا آرای هردو نامزد ریاست جمهوری، دو باره شمارش شود و حکومت وحدت ملی ایجاد گردد.

پس از آن، تا کنون هردو نامزد ریاست جمهوری، دو باره با هم دیدار نموده و روی موضوعات انتخاباتی و ایجاد حکومت وحدت ملی بحث کردند.

امریکا از دیدار مکرر هردو نامزد اظهار خوشی کرد.

دانیل فیلدمین معاون نماینده خاص امریکا برای افغانستان و پاکستان در واشنگتن، در صحبت با خبرنگاران اظهار آرزومندی کرد که با مشارکت هردو نامزد ریاست جمهوری، حکومت وحدت ملی در افغانستان ایجاد شود.

وی افزود: “این جای خوشی است که هردو نامزد و تیم های تخنیکی آنان، مشترکاً روی موضوعات انتخابات کار می کنند و بر اين اساس، فضای اعتماد میان تیم ها به وجود آمده است. “

نامبرده با اشاره به شمارش دو بارۀ آرا گفت که تمام افغان ها  بايد مشترکاً از این پروسه حمایت کنند و این کار، در آینده به نفع این کشور ثابت خواهد شد.

فیلدمین افزود که امریکا از افغانستان متحد، مستقل و دیموکرات حمایت می کند و تعهد امریکا برای آیندۀ افغانستان روشن است.

به گفتۀ وی، امریکا به این فکر نیست که کی رهبری حکومت افغانستان را به دست ميگيرد.

  وى خاطرنشان نمود: “ما هیچگاه از یک نامزد خاص حمایت نکردیم؛ اما از یک پروسۀ شفاف پشتیبانی کردیم، که این پروسه به رئیس جمهور آیندۀ افغانستان حیثیت می دهد.”

 

Views: 0

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر