زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

يکتن به اتهام دست داشتن در قتل ١٥ ملکى در غور دستگير شد

يکتن به اتهام دست داشتن در قتل ١٥ ملکى در غور دستگير شد

author avatar
22 Sep 2014 - 13:24
يکتن به اتهام دست داشتن در قتل ١٥ ملکى در غور دستگير شد
author avatar
22 Sep 2014 - 13:24

فيروزکوه (پژواک، ٣١ سنبله ٩٣): معاون يک قوماندان عملياتى طالبان که در قتل ١٥ ملکى در ولايت غور نيز دخيل است، دستگير شد.

سيد انور رحمتى والى غور، به آژانس خبرى پژواک گفت که ملا جمال يکى از طالبان خطرناک، در عمليات نيروهاى امنيتى در حومۀ فيروزکوه مرکز اين ولايت، بازداشت شده است.

رحمتى افزود که ملاجمال در قتل هاى متعدد به شمول کشتار جمعى ١٥ ملکى دست داشته و از ارگانهاى عدلى و قضايى ميخواهد که وى را به اشد مجازات محکوم کند.

والى غور علاوه کرد که ساير عاملان اين کشتار جمعى نيز تحت تعقيب بوده و تلاش ميشود که آنها نيز به زودى به پنجۀ قانون سپرده شوند.

اين ١٥ ملکى که سوار بردو موتر فلاینکوچ  بودند، در شب ٢٧ ماه رمضان در منطقۀ پادگاه شهر فيروزکوه، از موتر پايين کرده شده و به شکل جمعى تيرباران گرديدند. قربانيان، افراد عادى و کسبه کارانى بودند که بخاطر عيد به خانه هاى خود ميرفتند.

در جملۀ آنان پنج عضو يک خانواده به شمول نوعروس و داماد از ولسوالى لعل سرجنگل غور نيز شامل بوده و مردم غور، با مظاهراتى خواستار دستگيرى عاملان اين رويداد گرديده اند.

مسوولان محلى، طالبان مسلح را عامل اين کشتار ها ميدانند؛ اما طالبان دخالت در آنرا رد کرده اند.

محمود اندرابى قوماندان کندک نظم عامۀ پوليس ولايت غور گفت که ملا جمال معاون ملا فاروق قوماندان عملياتى طالبان دراين ولايت بوده و در قريۀ کاسى حومۀ مرکز غور، بازداشت گرديده است.

وى افزود که ملاجمال، بخاطر جمع آورى اطلاعات و سازماندهى طالبان به اين قريه آمده و زمانى که ميخواست از قريه بيرون شود، توسط پوليس نظم عامه دستگير شد.

اندرابى علاوه کرد که اين فرد، در چند سال اخير در قتل يک داکتر و يک کارمند موسسۀ بين المللى  “ورد ويژن” و چهار پوليس ترافيک نيز دست داشته است.

صديق صديقى سخنگوى وزارت داخله در نشست امروز نيز گفت که، فرد بازداشت شده معاون قوماندان محلی طالبان در غور بوده و دو تن دیگر این گروه، قبلاً در عمليات نيروهاى امنيتى کشته شده اند.

به گفتۀ وی، تحقیقات از فرد بازداشت شده جریان دارد و در آیندۀ نزدیک، به ارگانهای عدلی و قضایی سپرده خواهد شد.

مسوولان امنيتى غور گفته اند که عاملان اين کشتارجمعى، شناسايى گرديده و قارى رحمت الله قوماندان و ملا فاروق، ملا ظريف و تاج محمد سرگروپ هاى طالبان مسلح دراين قتل ها دست دارند، که به زودى دستگير خواهند شد.

 به گفتۀ آنان، قارى رحمت الله که متهم به قتل افراد ملکى و کارمندان موسسات خارجى بود، چهار ماه قبل از طرف ارگانهاى عدلى و قضايى غور از زندان رها گرديده و با سه سرگروپ ديگر در منطقه مرغاب مرکز غور فعاليت دارند و حملات را از آنجا سازماندهى ميکنند.

Views: 2

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر