زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

احمدضیاء مسعود بحيث نمايندۀ فوق العاده رييس جمهور سوگند ياد کرد

احمدضیاء مسعود بحيث نمايندۀ فوق العاده رييس جمهور سوگند ياد کرد

author avatar
2 Oct 2014 - 12:34
احمدضیاء مسعود بحيث نمايندۀ فوق العاده رييس جمهور سوگند ياد کرد
author avatar
2 Oct 2014 - 12:34

کابل (پژواک ١٠ ميزان ٩٣): احمدضیاء مسعود رسماً به عنوان نماینده فوق العاده رییس جمهور در امور اصلاحات و حکومتداری خوب معرفى شد و سوگند وفاداری یاد کرد.

در مراسمی که امروز به همین مناسبت در ارگ دایر گردیده بود، رییس جمهور اشرف غنی احمدزی از احمدضیاء مسعود به عنوان شخصیت و سرمایه ملی کشور یاد نمود و وی را به عنوان نماینده فوق العاده خود در امور اصلاحات و حکومتداری خوب معرفى نمود.

رییس جمهور در ادامه سخنان خود گفت که بدون حکومتداری خوب، هیچ چیز انسجام گرفته نمی تواند و “از این جهت است که تعهد حکومت وحدت ملی برای ایجاد حکومتداری خوب است.”

به گفتۀ احمدزی، حکومتداری خوب پروژه نیست، بلکه حق حقه مردم افغانستان است.

رییس جمهور افزود که قریه، ولسوالی، شاروالی، ولایت، وزارت و ریاست جمهوری نیاز به اصلاحات دارد و خود نیز بحیث رییس جمهور می خواهد صلاحیت های وی محدود شود.

احمدزی گفت که هدف از محدودیت صلاحیت ها تشخیص محدودۀ آن بر بنیاد قانون می باشد.

رییس جمهور، زنان و مردان را اهل کار دانست و گفت که “نخست باید کار را تعریف کنیم، تا بتوانیم اهل کار را تشخیص بدهیم.”

موصوف خاطرنشان ساخت که مبدل ساختن افغانستان به قلب متحرک آسیا، نیاز به سهم گیری هر افغان دارد.

وی همچنان گفت که ضوابط باید بر روابط حاکم شود و کار به اهل آن سپرده شود.

رییس جمهور گفت که “ملت از ما اراده سیاسی می خواهد و امید است اقدامات دو روز گذشته ما ثابت کرده باشد که ما مردم قول خود هستیم.”

هر چند احمدزی از این اقدامات به صورت مشخص نام نبرد، اما پس از ادای سوگند به هدف اصلاحات اداری و پیگیری فساد اداری به ارگان های مختلف حکومتی و دولتی دستورهای صادر کرده است و همچنان برخی افراد را در پست های کلیدی تعیین نموده است.

رییس جمهور احمدزی ایجاد حکومتداری خوب را تهداب اقدامات بعدی خواند و گفت که آن را احمدضیاء مسعود رهبری خواهد نمود.

احمدضیاء مسعود در سخنان خود گفت که حکومت وحدت ملی که به اشتراک همه گروه های سیاسی بمیان آمد مسوولیت دارد که در برابر همه نیازمندی های مردم پاسخگو باشد.

به گفتۀ مسعود، با در نظرداشت فقر و نا امنی و سایر مشکلات بزرگی که در کشور وجود دارد، یگانه راه بیرون رفت از مشکل اعتقاد رهبری به اصلاحات در همه ساحات است.

وی گفت، همه ساختارهای حکومت باید اصلاح شود و عوامل آن مشخص شود، تا عدالت در کشور پیاده شود.

او همچنان تاکید ورزید که نیاز به اصلاحات عمیق اقتصادی است تا در سطح زندگی، میان ثروتمندان و مردم فقیر یک نوع تعادل بمیان بیاید.

به باور مسعود، ساختارهای فرسوده دولتی، سبب فساد اداری در افغانستان شده است.

وی به هدف محو فساد اداری پیشنهاد نمود، وزارت مخابرات افغانستان سیستمی را باید بوجود بیاورد تا مراجعین به صورت مستقیم با مسوولان ادارات دولتی در تماس نباشند.

مسعود در عین حال برای پیشرفت کشور بر اصلاحات عمیق فرهنگی تاکید نمود و گفت “تا وقتی که ما جامعه قومی را به جامعه ملی تبدیل نکنیم و شاهد شکل گیری فرهنگ ملی در کشور نباشیم، بسیار مشکل است در سطح ملی تحول بیاوریم.”

نماینده فوق العاده رییس جمهور در امور اصلاحات و حکومتداری خوب گفت؛ وفاداری های قومی باید به وفاداری ملی تبدیل شود، تا شاهد تحول باشیم و برای برآورده شدن این هدف نیاز به بوجود آوردن احزاب سیاسی فراگیر است تا محورهای قومی را ضعیف بسازد.

مسعود در عین حال بر تقویت نهادهای جامعه مدنی و طرح پالیسی های حکومتی مبتنی بر نیازمندی های گروهای صنفی تاکید نمود و گفت وقتی این مساله در نظر گرفته شود، حکومت در کارهای خود موفق خواهد بود.

وی همچنان خواستار سهم گیری زنان در مسایل حکومتی و سایر بخش های زندگی گردید تا به گفتۀ وی شاهد تغییر عمیق در همه ساحات زندگی باشیم.

مسعود از جوانان یادآوری نمود و گفت که برای آنان باید زمینه تحصیل فراهم شود و کسانی که از این امر باز می مانند باید حکومت برای آنان اشتغال زایی کند.

Views: 0

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر