زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

قوماندان احمد مرغابى کشته شد

قوماندان احمد مرغابى کشته شد

author avatar
18 Oct 2014 - 13:59
قوماندان احمد مرغابى کشته شد
author avatar
18 Oct 2014 - 13:59

فیروزکوه ( پژواک ٢٦ ميزان ٩٣): بعد از کشته شدن يک تن از قوماندان پيشين جهادى در غور، درگيرى ميان افراد اين قوماندان و مخالفان او آغاز يافته که از اثر آن تا حال پنج تن کشته شده اند.

سيد انور رحمتى، والى غور به آژانس خبرى پژواک گفت که احمد مرغابى قوماندان پيشين جمعيت اسلامى و فرقه ٤١، ديروز در قريۀ رغسکن مرغاب در مرکز اين ولايت در نزديک منزلش در يک کمين به قتل رسيده است.

به گفته وى، احمد مرغابى در حالى که از حدود يک و نيم سال به اين طرف طرفدار طالبان مسلح بود، از سوى گروه طالبان منطقه “برديز” که مخالف او مى باشند، به قتل رسيده است.

موصوف اضافه کرد که بعد از کشته شدن مرغابى، افراد او بر طالبان منطقۀ برديز حمله نموده و تا حال ( ١١:٣٠ پيش از چاشت ) جنگ ادامه دارد.

به گفته او، در اين درگيرى چهار تن از طالبان منطقه برديز و جبار برادرزاده احمد مرغابى که يک تن از سرگروپان طالبان بود، کشته شده اند.

رحمتى مى گويد که افراد مرغابى چند تن از طالبان منطقه برديز را اسير نموده و در اين درگيرى چند منزل مسکونى نيز به آتش کشيده شده است.

او خاطر نشان کرد که منطقه يادشده تحت تصرف طالبان است و نيروهاى موجود دولتى در اين ولايت به اين محل رفته نمى توانند.

اما قارى محمديوسف احمدى يک تن از سخنگويان طالبان مسلح گفته است که ديروز در منطقه مرغاب يک تن از قوماندان پوليس محلى در کمين طالبان به قتل رسيده است.

احمدى، نام قوماندان کشته شده را ذکر نکرده و گفته است که بعد از کشته شدن او،مراکز طالبان در منطقه تحت حملات مسلحانه قرار گرفته و جنگ در منطقه ادامه دارد.

او مى گويد که قوماندان کشته شده، در زمان حکومت طالبان نيز در مخالفت با طالبان قرار داشت.

احمد مرغابی، پيش از سقوط رژيم طالبان، قوماندان مشهور جمعيت اسلامى در غور بود و بعد از سقوط حکومت طالبان مدتى به حیث قوماندان فرقه ٤١ غور کار کرده است. 

Views: 51

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر