زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

نقش شوراى ولايتى غور کمرنگ شده است

نقش شوراى ولايتى غور کمرنگ شده است

author avatar
6 Nov 2014 - 13:54
نقش شوراى ولايتى غور کمرنگ شده است
author avatar
6 Nov 2014 - 13:54

فيروزکوه(پژواک،١٥عقرب٩٣): اعضاى شوراى ولايتى جديد ولايت غور، امروز مراسم تحليف را درحالى بجا آوردند که اعضاى آن، نقش شورا را کمرنگ ميدانند.

براى انتخابات شورای ولایتی غور٦٠ تن نامزد شده بودند که ١٥ تن راه يافته اند و ١٣ تن آنها چهره هاى جديد و اکثراً جوان هستند.

امروز اعضاى شوراى ولايتى جديد، مراسم تحليف را که در آن مسوولان محلى، علما و اعضاى نهادهاى مدنى اشتراک داشتند، بجا نمودند.

فضل الحق احسان رييس شوراى ولايتى قبلى که اکنون نيز به شوراى جديد راه يافته است، گفت که در گذشته تلاش نمودند که مطابق مسووليت هاى خود کار کنند و حالاهم مصمم اند که خواسته ها ومشکلات مردم را به دولت برسانند تا در حل آن اقدام شود.

اما وى افزود که نقش شوراهاى ولايتى کمرنگ شده و صلاحيت هاى آن، محدود گرديده است و اگر اين صلاحيت ها اعاده شود، اعضاى شورا ميتوانند مشکلات مردم ر بهتر با دولت مطرح نمايند.

قبلاً شوراهاى ولايتى، صلاحيت نظارت ازعملکرد ادارات محلى راداشتند؛ اما براساس قانون جديد شوراهاى ولايتى افغانستان، اين صلاحيت ازآنها گرفته شده و تنها ميتوانند به مسوولان محلى مشوره بدهند.

سيد انور رحمتى والى غور، درمراسم تحليف اعضاى شوراى ولايتى گفت که نقش آنها در مشوره دهى و نظارت از عملکرد ادارۀ محلى مهم بود و آنها با ادارۀ محلى همکارى ميکردند.

وى از اعضاى شوراى جديد خواست که وظايف و مسووليت هاى خود را به شکل درست آن انجام داده و در همکارى با ادارۀ محلى کار نمايند.

اين درحالى است که تعداد کرسى هاى شوراى ولايتى قبلى نيز ١٥ بود، که چهار کرسى براى زنان اختصاص داشت؛ اما در دور جديد، سه کرسى براى زنان مختص شده است.

حليمه فولاد یکتن از خانم های جوان که تازه به شورای ولایتی غورراه یافته است، میگوید که وی با موجودیت مشکلات اجتماعی، توانست با حمایت خانوادۀخود، نامزد انتخابات شوراى ولايتى شود و برنده گردد.

وی به آژانس خبرى پژواک گفت که این بار، بيشتر اعضاى شوراى ولايتى، چهره هاى جديد بوده و نصف آن را جوانان تشکیل میدهند و آنها با موجودیت افراد جوان وتحصیلکرده به مردم کار بهتر انجام خواهند داد.

کميسيون مستقل انتخابات، نتایج انتخابات شوراهای ولایتی راپس ازحدود هفت ماه انتظار، سرانجام درسوم عقرب سال جارى اعلام نمود.

 انتخابات شوراهای ولایتی همزمان با انتخابات ریاست جمهوری، به تاریخ ١٦حمل سال جاری برگزار شدکه درآن، نزدیک به ٢٦٠٠ تن به شمول ۳۰۸ زن باهم رقابت کردند و ازاين جمله ٤٥٨ تن به شمول ٩٧ زن به شوراهاى ولایتی راه يافته اند.

ادارۀ مستقل ارگان های محلی ميگويد که پس ازمراسم تحليف، شوراهاى ولايتى ازطريق انتخابات در مدت ١٥ روز تشکيلات ادارى راتکميل نموده و هر شورا دو تن ازاعضاى خود را به مشرانوجرگه معرفى مينمايد.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر