زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

ورزشکار: کار و ورزش راه های نجات جوانان از موادمخدر است

ورزشکار: کار و ورزش راه های نجات جوانان از موادمخدر است

author avatar
26 Nov 2014 - 11:55
ورزشکار: کار و ورزش راه های نجات جوانان از موادمخدر است
author avatar
26 Nov 2014 - 11:55

کابل (پژواک، ٥ قوس٩٣): يک ورزشکار جوان که در پنجشير کلپ پرورش اندام را ايجاد کرده است، مى گويد: “آرزوى من اين است که بتوانم از طريق ورزش، جوانان را از اعتياد به موادمخدر نجات دهم.”

اين جوان ٢١ ساله (مرتضی رحیمی) حدود پنج سال پيش کلپ پرورش اندام را در منطقۀ موسوم به “شصت” ولسوالی رخۀ ولایت پنجشیر، ايجاد کرده و در حال حاضر ٥٠ تن از جوانان و نوجوانان در اين کلپ تحت نظر او تمرين مى کنند.

رحيمى، به آژانس خبرى پژواک گفت که فيس ماهوار اين کلپ ٣٠٠ افغانى است؛ اما او به دليل تشويق جوانان به ورزش از آن عده کسانى که توان اقتصادى ندارند، پول اخذ نمى کند.

وى افزود که شمارى از جوانان معتاد، به انواع موادمخدر را به تمرين در کلپ او تشويق نموده که برخى آنها اعتياد را ترک کرده اند.

او افزود: “قسمى که دیده مى شود، انشاالله تا یک سال دیگر حتی اين جوانان به عمل هاى عادی (سگرت و نصوار) نيز دست نخواهند زد.”

رحيمى گفت پلان دارد که کلپ خود را انکشاف دهد تا بتواند جوانان بيشتر را جذب کند. او علاوه کرد: ” اگر کدام مرجع تمویل کننده پیدا شود، خوبتر خواهد شد.”

وى علاوه کرد که کلپ يادشده را بعد از سه سال تمرين در کلپ پرورش اندام افغانبيک در بازار ولسوالى رخۀ اين ولايت، ايجاد کرده است.

رحيمى شخص پرکار، زحمت کش و با تدبير است و از جوانان مى خواهد که کارهاى روزمره شان را مطابق پلان پيش ببرند.

اين ورزشکار، در کنار کارهاى ورزشى، خبازى نيز دارد و کارهاى دهقانى و مالدارى را نيز پيش مى برد. همچنان او محصل صنف چهاردهم دیپارتمنت پشتو  در دارالمعلمين پنجشير نيز مى باشد.

رحیمی گفت که براى انجام اين کارها تقسيم اوقاتى را ترتيب داده که به اساس آن، هرصبح بعد از ادای نماز تا ساعت ١٠ همراه با پدرش در خبازى کار مى کند و بعد از آن تا ساعت ١٢ چاشت در کلپ مى باشد؛ زيرا وقت تمرين جوانان و نوجوانان زير ٢٠ سال مى باشد.

وى افزود که سپس بعد از صرف غذا تا چهار عصر، در دارالمعلمين مى باشد و بعد از آن براى يک ساعت، در زمين هاى خود کار مى کند و براى چند راس  مواشى که دارد، علف آماده مى سازد.

موصوف گفت: “از طرف شب نيز دو تایم ورزشی برای جوانان بالاتر از ٢٥ سال دارم و آنها به بسیار شوق و علاقۀ خاص به تمرین مى آيند.”

رحيمى در جواب سوالى گفت: ” دلیل دوری من از موا دمخدر این است که من ورزشکار هستم، ورزش دشمن مواد مخدر است و دلیل اساسی این است که من سخت خود را مصروف نگهداشته ام؛ بيکارى از علت هاى معتاد شدن است.”

Views: 6

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر