زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

بارکزى: بدون تذکره های الکترونیکی انتخابات عادلانه صورت نمى گيرد

بارکزى: بدون تذکره های الکترونیکی انتخابات عادلانه صورت نمى گيرد

author avatar
14 Feb 2015 - 18:50
بارکزى: بدون تذکره های الکترونیکی انتخابات عادلانه صورت نمى گيرد
author avatar
14 Feb 2015 - 18:50

کابل (پژواک، ٢٥ دلو٩٣): شوراى سراسرى ژورناليستان آزاد افغانستان ميگويد بخاطر جلوگيرى از هر نوع تقلب در انتخابات، توزيع تذکره هاى الکترونيکى آغاز و تا يک سال آينده پايان يابد.

حفیظ الله بارکزی رییس اين شورا، امروز ٢٥ دلو در يک کنفرانس مطبوعاتى گفت از اينکه انتخابات ولسى جرگه در سال آينده برگزار ميشود، توزيع تذکره هاى الکترونيکى هرچه زودتر آغاز گردد تا جلو هرنوع تقلب در انتخابات گرفته شود.

او ادعا نمود: “اسنادی در دست دارند که در انتخابات قبلی؛ تقلب، تخطی، گرفتن رشوه، پر شدن صندوق های رای دهی در منازل شخصی و فروش آرا را نشان میدهد.”

بارکزى افزود که اگر تذکره های الکترونیکی تا برگزاری انتخابات ولسى جرگه توزيع نشود و انتخابات صورت گیرد، انتخابات عادلانه صورت نمى گيرد.

موصوف گفت: “کسانیکه روند توزيع تذکره های الکترونیکی را به تعویق می اندازند، مرتکب خیانت ملی می شوند.”

رييس شوراى سراسرى ژورناليستان آزاد همچنان گفت تا زمانیکه تذکره ها توزيع می شود، کميسیون انتخابات و کميسیون شکایات انتخاباتی، کاملاً لغو شود و با توزيع تذکره های الکترونیکی بر حسب ضرورت، تشکیلات به میان بیاید.

به گفتۀ بارکزى، نهادهای نظارت کننده که به نام نظارت کننده پول اخد کردند و بیطرفی خود را حفظ کرده نتوانستند، باید ملغا شوند و جامعۀ مدنی، یک میکانیزم معقول را برای نظارت انتخابات آینده روی دست گیرد.

موصوف افزود که يک کميسيون ايجاد شود تا روند انتخابات را نظارت کنند و اصلاحات را به وجود بیاورند.

اين در حالى است که رييس جمهور اشرف غنى، قانون تذکره هاى الکترونيکى را توشيح نموده و وزارت مخابرات گفته است که آنان آمادگى کامل براى توزيع اين تذکره ها دارند.

همچنان رييس جمهور و رييس اجرائيه، بر آوردن اصلاحات در سيستم انتخاباتى تاکيد ورزيده اند، و رييس جمهور به رياست سرور دانش معاون دوم رياست جمهورى، يک کميسيون را در اين مورد وظيفه داده است.

بازدیدها: 1

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر